Холминська територіальна громада
Чернігівська область, Корюківський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Інформація, що має громадсько - суспільний інтерес

13 Жовтня, 2021 р., 10:27
Доводимо до відома землевласників та землекористувачів, що фактичні користувачі земельних ділянок зобов'язані оформити документи на право користування такими ділянками у порядку і строки відповідно до чинного законодавства. Використання земельних ділянок без належного оформлення прав є порушенням норм земельного законодавства. Орган місцевого самоврядування, керуючись нормами ст. 377 Цивільного кодексу України, ст. ст. 120, 125, 126 та 206 Земельного кодексу України, може порушити питання про компенсацію завданої шкоди (ст. ст. 1166, 1167 Цивільного кодексу України) землекористувачами (юридичними та фізичними особами), які використовують земельні ділянки без належним чином оформлених документів на право користування земельними ділянками, у формі не отриманої орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності. Окремо звертаємо увагу, що на території м. Чернігова з 01.01.2022 діятиме оновлене Положення про плату за землю, згідно якого у разі наявності несплачених сум нарахованих збитків за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного зайняття, використання не за цільовим призначенням, тощо та/або безпідставно збережених коштів внаслідок використання земельних ділянок комунальної власності, розмір орендної плати встановлюється на рівні 12 відсотків нормативної грошової оцінки. Крім того, у разі невідповідності цільового (функціонального) призначення земельної ділянки, визначеного у договорі оренди, фактичному використанню земельної ділянки відповідно до типу об’єкту нерухомості, розташованого на ній, розмір орендної плати встановлюється на рівні 12 відсотків нормативної грошової оцінки. Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області
11 Жовтня, 2021 р., 16:39
НАСЕЛЕННЯ Чисельність наявного населення в області, за оцінкою, на 1 серпня 2021р. становила 967,2 тис. осіб. Упродовж січня–липня 2021р. кількість жителів Чернігівщини зменшилася на 9462 особи. Порівняно із січнем–липнем 2020р. обсяг природного скорочення збільшився на 1978 осіб. Упродовж січня–липня 2021р. народилися 3165 малюків. Кількість померлих склала 12190 осіб. ДОХОДИ НАСЕЛЕННЯ У січні–липні 2021р. середньомісячна номінальна заробітна плата штатних працівників підприємств, установ та організацій (з кількістю працюючих 10 осіб і більше) порівняно із січнем–липнем 2020р. зросла на 23,6% й становила 10967 грн. До видів економічної діяльності з найвищим рівнем оплати праці відносилися: фінансова та страхова діяльність, державне управління й оборона; обов’язкове соціальне страхування, сільське господарство, лісове господарство та рибне господарство, а серед промислових видів діяльності – добувна промисловість і розроблення кар’єрів, виробництво коксу та продуктів нафтоперероблення, постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря, де заробітна плата перевищила середній показник в економіці області в 1,6–1,2 раза. Водночас заробітна плата працівників тимчасового розміщування й організації харчування, сфери творчості, мистецтва та розваг, виробництва меблів, іншої продукції, ремонту і монтажу машин і устатковання, поштової та кур’єрської діяльності не перевищувала 67,9% середнього показника в області. Індекс реальної заробітної плати в січні–липні 2021р. порівняно з відповідним періодом 2020р. становив 113,4%. Заборгованість із виплати заробітної плати впродовж січня–липня 2021р. зменшилася на 3,5 млн.грн (на 21,8%) та на 1 серпня 2021р. становила 12,7 млн.грн, що дорівнює 0,6% від фонду оплати праці, нарахованого за липень 2021р. Кількість працівників, які вчасно не отримали заробітну плату, на 1 серпня 2021р. становила 1280 осіб (0,8% загальної кількості штатних працівників, зайнятих в економіці області). Кожному із зазначених працівників не виплачено в середньому 9929 грн, що на 14% менше від середньої заробітної плати, нарахованої за липень 2021р. СПОЖИВЧІ ЦІНИ Індекс споживчих цін (індекс інфляції) у січні–серпні 2021р. в області становив 106,4%, в Україні – 106,2%. На продовольчому ринку області найбільше (на 47% та 38,5%) подорожчали олія соняшникова та цукор, на 10,1–15,4% – м’ясо та м’ясопродукти, продукти переробки зернових, масло, сметана, кисломолочна продукція, фрукти. На 4,9–9,7% зросли ціни на сири, хліб, макаронні вироби, сало, рибу та продукти з риби, рис. Водночас овочі знизилися в ціні на 21,4%, яйця – на 10,9%, молоко – на 1,5%. Тютюнові вироби стали дорожчими на 11,6%. Тарифи на електроенергію підвищилися на 36,6%, каналізацію – на 36,7%, водопостачання – на 33,3%, утримання будинків та прибудинкових територій – на 22,1%. Разом із тим, на 0,7% відбулося зниження цін на природний газ. Палива та мастила зросли в ціні на 35,3%, проїзд у залізничному пасажирському транспорті – на 11,5%, у автодорожньому – на 5,4%. Інтернет став дорожчим на 29,9%, місцевий та міжміський телефонний зв'язок (на 14,9% та 11,2% відповідно). ПРОМИСЛОВІСТЬ У січні–серпні 2021р. порівняно із січнем–серпнем 2020р. індекс промислової продукції становив 96,8%. У добувній промисловості і розробленні кар’єрів обсяги промислового виробництва склали 89%, у переробній промисловості – 101,2%. На підприємствах із виробництва харчових продуктів, напоїв і тютюнових виробів обсяг промислової продукції становив 91,2%. У текстильному виробництві, виробництві одягу, шкіри, виробів зі шкіри та інших матеріалів обсяг промислової продукції склав 84,4%, у виготовленні виробів з деревини, виробництві паперу та поліграфічній діяльності – 112,5%, у виробництві хімічних речовин і хімічної продукції – 83%, у виробництві гумових і пластмасових виробів, іншої неметалевої мінеральної продукції – 115,6%, у металургійному виробництві, виробництві готових металевих виробів, крім машин і устатковання, – 108,8%, у машинобудуванні – 145%. У постачанні електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря випуск промислової продукції склав 97,2%. СІЛЬСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО Індекс сільськогосподарської продукції в січні–серпні 2021р., за розрахунками, становив 102,2% до січня–серпня 2020р., у т.ч. в підприємствах – 113,1%, господарствах населення – 84,3%. Індекс обсягу виробництва продукції рослинництва за січень–серпень 2021р. порівняно з відповідним періодом 2020р. становив 105,5%, у т.ч. в підприємствах – 117,3%, господарствах населення – 80,7%. Станом на 1 вересня п.р. господарствами всіх категорій намолочено 1177,4 тис.т (у початково оприбуткованій масі) зернових та зернобобових культур, що становить 113,7% врожаю на відповідну дату минулого року, зібрано 116,1 тис.т ріпаку (на 40,9% більше, ніж рік тому). Картоплі накопано 351,1 тис.т (71,9% до відповідної дати минулого року), зібрано 93,3 тис.т (92,3%) овочів відкритого ґрунту та 11,5 тис.т (84,4%) плодів та ягід. Індекс обсягу виробництва продукції тваринництва за січень–серпень 2021р. порівняно з відповідним періодом 2020р. становив 95%, у т.ч. в підприємствах – 100,5%, господарствах населення – 89,6%. За розрахунками, на 1 вересня 2021р. загальна кількість великої рогатої худоби була 152,9 тис. голів (на 11% менше 1 вересня 2020р.), у т.ч. корів – 80,5 тис. (на 7,4% менше); свиней – 198,5 тис. (на 1,3% менше), овець і кіз – 30,3 тис. (на 22,7% менше), птиці всіх видів – 4325,8 тис. голів (на 2,4% менше). У господарствах населення утримувалося 39% загальної кількості великої рогатої худоби, у т.ч. корів – 50,3%; 30,5% – свиней, 96,4% – овець і кіз та 91,8% – птиці свійської. Господарствами всіх категорій у січні–серпні 2021р. реалізовані на забій 33,9 тис.т тварин сільськогосподарських (у живій масі), що на 10,8% більше, ніж у січні–серпні 2020р., вироблені 299 тис.т молока (на 7,2% менше) та 218,4 млн.шт яєць (на 0,4% менше). Питома вага господарств населення в загальному виробництві м’яса становила 41,9%, молока – 44,9%. На 1 вересня 2021р. в підприємствах, які вирощують зернові і зернобобові, та підприємствах, що займаються їхнім зберіганням та переробленням, були в наявності 802,8 тис.т зерна (на 18% більше проти 1 вересня 2020р.), у т.ч. 405 тис.т пшениці, 227,5 тис.т кукурудзи,80 тис.т жита, 52,6 тис.т ячменю. Насіння соняшнику зберігалося 19,2 тис.т. БУДІВНИЦТВО У січні–серпні 2021р. підприємствами області вироблено будівельної продукції на суму 1233,1 млн.грн. Індекс будівельної продукції в січні–серпні 2021р. порівняно із січнем–серпнем 2020р. становив 77,2%. Обсяги будівництва будівель зменшилися на 21,6% (нежитлових – на 31,5%, житлових – на 4,5%), інженерних споруд – на 24,4%. Нове будівництво склало 19,3% від загального обсягу виробленої будівельної продукції, ремонт (капітальний та поточний) – 38,8%, реконструкція та технічне переоcнащення – 41,9%. ЗОВНІШНЯ ТОРГІВЛЯ ТОВАРАМИ ТА ПОСЛУГАМИ У січні–липні 2021р. експорт товарів становив 627,4 млн.дол. США, імпорт – 241,6 млн.дол. Порівняно із січнем–липнем 2020р. експорт збільшився на 47,3% (на 201,5 млн.дол.), імпорт – на 17,7% (на 36,7 млн.дол.). Позитивне сальдо склало 385,8 млн.дол. (у січні–липні 2020р. також позитивне – 221 млн.дол.). У загальному обсязі експорту товарів порівняно із січнем–липнем 2020р. збільшилася частка зернових культур, жирів та олій тваринного або рослинного походження, готових харчових продуктів, деревини і виробів із деревини. Натомість зменшилася частка насіння і плодів олійних рослин, паперу та картону, текстильних матеріалів та текстильних виробів, взуття, машин, обладнання та механізмів; електротехнічного обладнання. Обсяг експорту товарів до країн Європейського Союзу становив 226,8 млн.дол., або 36,2% від загального обсягу експорту (у січні–липні 2020р. – 153,5 млн.дол., або 36,1%), та збільшився порівняно із січнем–липнем 2020р. на 73,3 млн.дол., або на 47,7%. Найвагоміші експортні поставки товарів серед країн ЄС здійснювалися до Нідерландів, Іспанії, Румунії, Італії, Бельгії та Німеччини. Серед інших країн світу найбільше експортувалися товари до Китаю, Азербайджану, Індії, Єгипту, Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії, Туреччини. Серед найбільших країн-партнерів експорт товарів збільшився до Бельгії у 8,7 раза, Індії – у 7,1 раза, Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії – у 4,4 раза, Італії – у 2,9 раза, Китаю – у 2,6 раза, Німеччини – в 1,5 раза, Туреччини – на 43,8%, Нідерландів – на 41,2%, Румунії – на 26%, Азербайджану – на 18,8%; зменшився до Єгипту на 35,9%, Іспанії – на 19,6%. У загальному обсязі імпорту товарів порівняно із січнем–липнем 2020р. збільшилася частка полімерних матеріалів, пластмас та виробів із них, шкур необроблених, шкіри вичиненої, машин, обладнання та механізмів; електротехнічного обладнання, засобів наземного транспорту, літальних апаратів, плавучих засобів. Зменшилася частка готових харчових продуктів, мінеральних продуктів, продукції хімічної та пов’язаних з нею галузей промисловості, паперу та картону, текстильних матеріалів та текстильних виробів, недорогоцінних металів та виробів із них. Імпорт товарів із країн Європейського Союзу становив 113,6 млн.дол., або 47% загального обсягу (у січні–липні 2020р. – відповідно 89 млн.дол. та 43,4%), та збільшився проти січня–липня 2020р. на 24,6 млн.дол., або на 27,7%. Серед країн ЄС найвагоміші імпортні поставки товарів надходили з Німеччини, Італії, Литви, Нідерландів та Польщі. Серед інших країн світу найбільші імпортні поставки товарів надходили з Білорусі, Китаю, США, Туреччини, Російської Федерації, Бразилії та Індії. Порівняно із січнем–липнем 2020р. імпорт товарів збільшився з Італії на 45,2%, Китаю – на 36,8%, Туреччини – на 32,5%, Індії – на 31,9%, Нідерландів – на 22,9%, Польщі – на 22,1%, Німеччини – на 19,8%, Литви – на 18,4%, США – на 6,3%, Білорусі – на 3,8%; зменшився з Бразилії на 48,5%, Російської Федерації – на 8%. ВНУТРІШНЯ ТОРГІВЛЯ Оборот роздрібної торгівлі, який включає дані щодо роздрібного товарообороту підприємств (юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців), основним видом економічної діяльності яких є роздрібна торгівля, у січні–серпні 2021р. становив 16844 млн.грн, що на 11,9% більше від обсягу січня–серпня 2020р. Роздрібний товарооборот підприємств роздрібної торгівлі (юридичних осіб) у січні–серпні 2021р. становив 10911,4 млн.грн і зріс проти січня–серпня 2020р. на 11,6%. ТРАНСПОРТ У січні–серпні 2021р. вантажообіг підприємств транспорту становив 713,5 млн.ткм, або 108,4% від обсягу січня–серпня 2020р. Підприємствами транспорту перевезено 1222,4 тис.т вантажів, що становить 118,8% від обсягів січня–серпня 2020р. Підприємствами автомобільного транспорту (з урахуванням перевезень фізичними особами-підприємцями) у січні–серпні 2021р. виконано вантажообіг в обсязі 689,3 млн.ткм, який збільшився на 11,1% порівняно з відповідним періодом попереднього року, та перевезено 1079,9 тис.т вантажів, що на 33,1% більше, ніж у січні–серпні 2020р. Водним транспортом у січні–серпні 2021р. перевезено вантажів у обсязі 142,5 тис.т, що становить 65,6% рівня січня–серпня 2020р. Пасажирообіг підприємств транспорту в січні–серпні 2021р. становив 261,7 млн.пас.км, або 103,2% від обсягу січня–серпня 2020р. Послугами пасажирського транспорту скористалися 30,4 млн. пасажирів, що на 3,3% більше, ніж у відповідному періоді 2020р. Послугами автомобільного транспорту (з урахуванням перевезень фізичними особами-підприємцями) скористалися 16 млн. пасажирів, що на 5,1% більше, ніж у січні–серпні 2020р. Міським електротранспортом перевезено 14,4 млн. пасажирів, що на 1,5% більше, ніж у січні–серпні 2020р. Головне управління статистики у Чернігівській області
11 Жовтня, 2021 р., 16:37
Департамент повідомляє: згідно наказу Мінагрополітики від 09.09.2021 № 187 «Щодо спрямування у 2021 році коштів для державної підтримки сільськогосподарських товаровиробників шляхом виділення бюджетних субсидій з розрахунку на одиницю оброблюваних угідь» визначено, що у 2021 році кошти, передбачені Мінагрополітики за бюджетною програмою 2801580 «Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників» за напрямом «Державна підтримка сільськогосподарських товаровиробників шляхом виділення бюджетних субсидій з розрахунку на одиницю оброблюваних угідь», будуть спрямовані на виплату бюджетних субсидій з розрахунку на одиницю оброблюваних угідь, на яких вирощувалась гречка. Відповідно пункту 3 Порядку використання коштів, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.08.2021 № 886 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки сільськогосподарських товаровиробників шляхом виділення бюджетних субсидій з розрахунку на одиницю оброблюваних угідь», дана державна підтримка (субсидія) надається сільськогосподарським товаровиробникам – юридичним особам незалежно від організаційно-правової форми і форми власності та фізичним особам – підприємцям (далі – отримувачі): стосовно яких не порушено справ про банкрутство та/або яких не визнано банкрутами, та/або які не перебувають на стадії ліквідації; які не мають на 1 число місяця (тобто на 1 листопада 2021 року), в якому приймається рішення про включення до зведеної відомості отримувачів субсидії, прострочену більш як шість місяців заборгованість з платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС. Відповідно пункту 8 зазначеного вище Порядку отримувачі для отримання субсидії подають до 15 листопада до обласних комісій у паперовому вигляді такі документи: заявку на отримання субсидії; довідку про відкриття поточного рахунка, видану банком; письмове підтвердження, що отримувачу в поточному році не виділялася субсидія новоствореним фермерським господарствам за рахунок коштів бюджетної програми “Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників” за напрямом “фінансова підтримка розвитку фермерських господарств” на площі посівів сільськогосподарських культур, на які надається субсидія; письмове зобов’язання повернути до державного бюджету в місячний строк бюджетні кошти в разі встановлення контролюючими органами факту їх незаконного отримання та/або нецільового використання; акт про висів насіння; заключний звіт про підсумки сівби під урожай поточного року (форма № 4 с/г); акт про збір врожаю. Вище зазначені документи у паперовому вигляді подавати до обласної комісії за адресою: м. Чернігів, проспект Миру 14, кабінет 412. З метою належного оформлення пакету документів для отримання субсидії переконливо просимо аграріїв подавати їх завчасно!!! Форма заявки з додатком, акту про висів насіння та акту про збір врожаю, що затверджені наказом Мінагрополітики від 03.09.2021 № 172 додаються, також вони розміщені на офіційному веб-сайті Департаменту в розділі «Державна підтримка» – «Субсидія на 1 га гречки». Прошу Вас терміново довести зазначену інформацію до керівників агроформувань, які займаються вирощуванням гречки. Для отримання відповідей на запитання звертайтесь до контактних осіб, відповідальних за даний напрям державної підтримки: в Міністерстві: – Войтюк Наталія Зіновіївна – (044)  363-08-45; в області: – Щербатий Олександр Анатолійович – 050-517-99-49, (0462)  77-45-29.
11 Жовтня, 2021 р., 12:58
Упродовж перехідного періоду, який тривав до кінця вересня, механізм створення і роботи з електронними лікарняними постійно доопрацьовувався. Тепер система враховує безліч нюансів і окремих випадків. Зокрема, коли одній застрахованій особі створюються різні медичні висновки, періоди непрацездатності в яких перетинаються. Період непрацездатності працівника визначається в медичному висновку та відображається в е-лікарняному. Однак, якщо до електронної системи охорони здоров’я надходить інший медичний висновок, і періоди непрацездатності перетинаються, тривалість першого е-лікарняного може бути скорочена. Є три найчастіші причини скорочення: 1) коли новий медвисновок створено в межах одного випадку непрацездатності; 2) коли новий медвисновок не пов’язаний із попереднім, але засвідчує непрацездатність в межах тієї ж категорії; 3) коли новий медичний висновок засвідчує початок іншого страхового випадку з іншої категорії причин непрацездатності. Також е-лікарняний скоротиться, якщо застрахованій особі встановлять групу інвалідності. У першому випадку на підставі нового медичного висновку про тимчасову непрацездатність створюється продовжений е-лікарняний. Якщо періоди перетинаються, первинний е-лікарняний переривається на даті, що передує створенню наступного лікарняного. Таким чином період непрацездатності з однієї причини оформлюється декількома лікарняними. Другий випадок тотожний першому, однак замість створення продовженого лікарняного сформується первинний, з іншого страхового випадку. Так відбудеться, наприклад, в разі отримання травми у період лікування застуди (загальні захворювання та травми складають одну категорію). Однак, якщо під час перебування на лікарняному, наприклад по самоізоляції від COVID-19, працівнику відкриють лікарняний у зв’язку з хворобою, то такий лікарняний скоротить попередній відповідно до «Правил скорочення періодів тимчасової непрацездатності у листках непрацездатності». Е-лікарняні скорочуються автоматично. Правила скорочення охоплюють всі можливі випадки перетинання причин непрацездатності і визначають їх пріоритет. Вони визначені в додатку до Порядку видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності, затвердженому наказом МОЗ від 17.06.2021 № 1234 (в редакції наказу МОЗ від 28.09.2021 № 2086). Тож, якщо період непрацездатності в новоствореному електронному лікарняному повністю або частково перетинається із періодом в попередньому лікарняному іншої категорії, він скоротить його, якщо має більший пріоритет відповідно до правил скорочення. Однак, якщо категорія нового лікарняного не скорочує категорію попереднього відповідно до правил скорочення, то новий е-лікарняний створиться зі статусом «недійсний» та не буде відображений в особистих кабінетах працівника і роботодавця на вебпорталі Пенсійного фонду. Якщо строк дії такого недійсного е-лікарняного виявиться тривалішим, ніж період непрацездатності попереднього, то сформується новий листок непрацездатності на ту кількість днів, що виходять за межі періоду непрацездатності в раніше створеному лікарняному. Розглянемо окремі з цих правил: Відповідно до правил скорочення, найбільший пріоритет серед причин непрацездатності мають вагітність і пологи. Виданий з цієї причини е-лікарняний не може бути скорочений жодним іншим листком непрацездатності, а сам перериває будь-який попередній лікарняний. Період непрацездатності, визначений в лікарняному по захворюванню або травмі загального характеру, перерветься після початку дії е-лікарняного, виданого в разі вагітності та пологів, протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства або направлення працівника в санаторно-курортний заклад. Нагадаємо, відновне лікування на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів є повноцінним продовженням стаціонарного лікування, на його період створюється е-лікарняний. Для працівників, які мають покази для проходження такого лікування, повний курс реабілітації оплачує Фонд соціального страхування України. Детальніше про механізм отримання реабілітації за кошти ФССУ: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975799. Самоізоляцію від COVID-19, проходження якої фінансується Фондом соціального страхування України для контактних осіб, скоротять лікарняні по загальному захворюванню або травмі, вагітності та пологах, необхідності догляду за хворими дітьми і родичами та інші. Повний перелік правил скорочення можна переглянути за посиланням: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977706. Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України
08 Жовтня, 2021 р., 14:42
З 1 жовтня пацієнти з діабетом можуть отримати інсуліни безоплатно або з доплатою в будь-якій аптеці, яка працює за договором з Національною службою здоров'я. Вартість інсулінів аптеці відшкодує Національна служба здоров’я України. У Чернігівській області 6493 пацієнтів з діабетом, які потребують інсулін, станом на кінець 2020 року за даними Державного експертного центру. Щоб з 1 жовтня отримувати інсуліни за програмою “Доступні ліки”, пацієнту з діабетом потрібно відвідати ендокринолога. Це необхідно для того, щоб лікар створив індивідуальний план лікування і вніс його в електронну систему охорони здоров’я. В індивідуальному плані ендокринолог фіксує встановлений діагноз та призначення інсуліну із визначенням типу, виду та дозування. На основі індивідуального плану лікування буде формуватися електронний рецепт на препарати інсуліну. Індивідуальний план лікування пацієнта складає виключно ендокринолог, який приймає амбулаторно. Не сімейний лікар і не ендокринолог стаціонару. Лікарі-ендокринологи мають можливість складати такі плани ще з липня. Для лікарів-ендокринологів Академія НСЗУ створила навчальний курс “Ведення медичних записів пацієнтів з діабетом на амбулаторному рівні”, який є обов’язковим і доступний на сайті Академії. На 27 вересня лікарі-ендокринологи Чернігівської області створили індивідуальні плани лікування для 1759 пацієнтів з діабетом. Загалом в медзакладах області працює 59 лікарів-ендокринологів, які зареєстровані в Електронній системі охорони здоров’я. З них 50 зареєструвалися на курс Академії НСЗУ та 28 вже завершили його. Важливо, що повторний рецепт зможе також виписати і сімейний лікар. І це полегшує доступ пацієнта до необхідного лікування. Однак сімейний лікар може виписати електронний рецепт за вже встановленим ендокринологом планом лікування, але не може змінити призначення ендокринолога. Якщо інсулін закінчився раніше, ніж передбачалося планом лікування, то сімейний лікар направляє пацієнта до ендокринолога для коригування або створення нового плану. А до кого звертатись за повторним рецептом, пацієнт обирає самостійно. Це комфортніше для пацієнта та сприятиме кращому доступу до потрібних лікарських засобів. Вже з електронним рецептом пацієнт обирає будь-яку аптеку, в будь-якому регіоні країни, яка має договір з НСЗУ за напрямком реімбурсації інсулінів. В аптеці потрібно надати електронний рецепт або назвати його номер та код підтвердження й отримати призначений препарат. Перелік аптек, в яких можливо отримати інсулін за електронним рецептом, можна буде дізнатись у контакт-центрі НСЗУ за номером 16-77 або на сайті nszu.gov.ua. Ця інформація буде доступною після укладення договорів з аптеками. Національна служба здоров’я України
08 Жовтня, 2021 р., 11:16
Щиросердно вітаю Вас зі святом – Днем захисників і захисниць України. Святом мужніх, сильних і сміливих, які не бояться стати на захист своєї Батьківщини. Вітаю ветеранів, військовослужбовців, воїнів запасу. Ваш подвиг завжди залишатиметься взірцем мужності, відваги й патріотизму. Зичу міцного здоров'я, бойового духу, щастя, злагоди. Нехай Господь оберігає Вас і Ваші родини.
08 Жовтня, 2021 р., 08:22
Уже всі заклади охорони здоров’я України формують медичні висновки замість видачі паперових лікарняних – сьогодні створено майже 1,4 млн медвисновків про тимчасову непрацездатність, 90% з яких у разі загальних захворювань або травм. На їх підставі було сформовано і передано до Фонду соціального страхування України на оплату 130 тисяч е-лікарняних. Тож, вам створили медичний висновок. Як діяти? ? Якщо ви маєте офіційне працевлаштування, то в разі тимчасової втрати працездатності для вас автоматично відкриється електронний лікарняний. ? Він сформується на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність (МВТН), який лікуючий або сімейний лікар створить після огляду. Також е-лікарняний автоматично відкриється в разі оформлення медичного висновку для вашої дитини, яка потребує догляду. ? Одразу після створення медичного висновку на ваш контактний номер телефону надійдуть два повідомлення: - від E-health щодо створення медичного висновку із указанням його номеру; - та від Пенсійного фонду України щодо формування електронного листка непрацездатності, його номеру і періоду дії. ? Потрібно повідомити про це роботодавця. Це можна зробити будь-яким зручним обом способом, наприклад, телефоном. ? Це все! Тепер ваше завдання – швидше одужувати і чекати на виплати від Фонду соціального страхування України та роботодавця. За станом фінансування лікарняних зручно слідкувати в телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund (інформація щоденно оновлюється за тегами #фінансування_оперативно і #фінансування_страхувальників). ? Роботодавець (а також усі роботодавці за сумісництвом) будуть бачити ваш е-лікарняний в своїх кабінетах страхувальників з дня його відкриття, але почнуть призначення допомоги лише після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності і сплину строку, у який лікарі можуть внести зміни. ? Зверніть увагу: роботодавцю доступна лише загальна інформація про вашу непрацездатність, необхідна для призначення матеріального забезпечення – він не дізнається, чим саме ви хворіли. Тому не потрібно передавати роботодавцю медичний висновок про вашу тимчасову непрацездатність, якщо лікар роздрукував для вас витяг, – він містить персональні дані і не є підставою для нарахування матеріального забезпечення. Розглянемо окремі поширені випадки: Якщо ви одужали раніше ? Електронний лікарняний створюється одразу зі статусом «закритий» та містить дату відкриття (початок непрацездатності) і дату закриття (планова дата одужання або наступного огляду). ? Якщо ви одужаєте раніше, ніж зазначено в е-лікарняному, це має засвідчити лікар – під час візиту він підтвердить працездатність і створить новий медичний висновок, який скоротить дію лікарняного. Якщо ви довго хворієте ? Якщо ви не одужаєте у визначений в первинному е-лікарняному термін, лікар створить наступний медичний висновок – на його підставі сформується окремий е-лікарняний, який продовжить тимчасову непрацездатність. Про це потрібно повідомити роботодавця. ? Таких електронних лікарняних може бути декілька в межах одного страхового випадку (усі вони матимуть тотожну першу частину номеру е-лікарняного до знаку дефісу). За кожним із них матеріальне забезпечення призначається окремо – це дозволяє пришвидшити отримання допомоги, адже для виплат не потрібно чекати одужання. ? Також новий медичний висновок (а отже наступний продовжений е-лікарняний) створять в разі госпіталізації або направлення на відновне лікування до реабілітаційного відділення санаторно-курортного закладу. ? Якщо ви лікувались від важких захворювань або травм, маєте ускладнення і показання для продовження лікування в реабілітаційному відділенні, лікарсько-консультативна комісія закладу охорони здоров’я направить вас на таке лікування до санаторно-курортного закладу прямо зі стаціонару. Курс реабілітації працюючих оплачується за кошти Фонду соціального страхування України у повному обсязі. Окремо за час відновного лікування Фондом оплачується продовжений на цей період е-лікарняний. Детальніше про механізм отримання реабілітації за кошти ФССУ: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975799 Якщо під час перебування на лікарняному вам відкрили ще один, з іншої причини ? Інколи різні страхові випадки перекриваються: наприклад, під час вашої хвороби може захворіти дитина, і їй знадобиться догляд. Або ж лікар направив вас на 14-денну самоізоляцію від COVID-19 як контактну особу, однак через декілька днів ви все ж захворіли. ? Для таких випадків ми розробили «правила скорочення» – вони визначають пріоритет різних причин непрацездатності і скорочують «непріоритетні» е-лікарняні. Так, лікарняний по ізоляції від COVID-19 (який оплачується в розмірі 50% доходу) переривається на користь е-лікарняного по вагітності та пологах (оплачується у розмірі 100% доходу), по загальній хворобі, необхідності догляду за хворими рідними тощо (які оплачують залежно від стажу у розмірі від 50% до 100% доходу). А електронний лікарняний по вагітності та пологах скорочує будь-який з лікарняних, у той час як сам не може бути скорочений жодною іншою причиною непрацездатності. ? Е-лікарняні скоротяться автоматично, а розмір матеріального забезпечення розрахує роботодавець. Якщо не прийшло повідомлення про створення медвисновку та/або е-лікарняного ? Щось пішло не так. Варто спробувати з’ясувати, що сталось, аби виправити помилку. ? Повідомлення про створення медичного висновку може не надійти, якщо ваші персональні дані, наявні в лікаря, неактуальні. Разом перевірте правильність введеної інформації – можливо, ви змінили прізвище, у вас оновився номер телефону або не заповнено деякі з колонок. Важливо завжди повідомляти лікаря і роботодавця про зміни ваших персональних даних! ? Якщо інформація була неактуальна, після її оновлення ви отримаєте повідомлення. ? Переглянути свій медичний висновок можна на Єдиному порталі державних послуг Дія (для цього у спеціальному розділі потрібно ввести номер запису сформованого медичного висновку з SMS). ? Поставити запитання щодо створення медичних висновків можна інформаційно-довідковій службі НСЗУ: 16-77. ? Можуть бути дві причини, чому не надійшло SMS про відкриття е-лікарняного: у вашому кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду не вказано або вказано неактуальний номер телефону, або е-лікарняний не було створено. ? У першу чергу запитайте в лікаря, чи було ним отримано відповідь від Електронного реєстру листків непрацездатності і яку саме. Е-лікарняний може не сформуватись, якщо система не знайде вас у Реєстрі застрахованих осіб – тобто не зможе підтвердити ваше працевлаштування. Якщо ви працевлаштовані, зверніться до роботодавця або на гарячу лінію Пенсійного фонду для з’ясування причин: 0800-503-753. ? Також е-лікарняний міг сформуватись, але повідомлення не надійти. Ви можете самостійно перевірити, чи відкрився лікарняний – для цього потрібно авторизуватись у вашому кабінету на вебпорталі Пенсійного фонду за допомогою ЕЦП або пройти верифікацію за допомогою BankID. Там же ви зможете оновити свій контактний номер телефону. Як дізнатись дату фінансування допомоги за е-лікарняним? ? Перші п’ять днів страхового випадку оплачуються роботодавцем, а решта днів аж до одужання фінансується Фондом соціального страхування України незалежно від кількості е-лікарняних, якими оформлено випадок. Виключенням є допомоги по вагітності та пологах, по догляду за хворими дітьми тощо, які оплачуються за кошти ФССУ з першого дня. ? Дата фінансування допомоги від Фонду працівнику прямо залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку. ? Ми радимо не втрачати зв’язок із роботодавцем, цікавитись станом оформлення заяви-розрахунку і знати точну дату її подання. ? Знаючи точну дату подання заяви-розрахунку за своїм е-лікарняним, ви можете слідкувати за станом фінансування онлайн у телеграм-каналі Фонду: https://t.me/socialfund. ? Інформація щодо профінансованих дат, у які роботодавцями було подано заяви-розрахунки, оновлюється у телеграм-каналі за тегом #фінансування_оперативно. Зазвичай проходить декілька банківських днів, доки після здійснення фінансування кошти надійдуть на рахунки роботодавців для виплати допомог працівникам. ? Однак аби працівники могли точно дізнатись, чи кошти вже перераховано їх роботодавцю, ми ввели у телеграм-каналі додаткову звітність за тегом #фінансування_страхувальників – інформація оновлюється у розрізі регіонів і означає, що кошти за заявами-розрахунками, поданими по наведену дату, вже знаходяться на рахунку роботодавця. ? Після того, як кошти надійдуть на рахунок, роботодавець має виплатити допомогу працівнику у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ. ? Отримати консультацію щодо оплати е-лікарняних можна за номером гарячої лінії ФССУ: 0800-50-18-92, або в управлінні виконавчої дирекції Фонду, де зареєстровано вашого роботодавця, контакти у розрізі регіонів: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/968493. Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України
01 Жовтня, 2021 р., 10:42
Вкотре на території Чернігівської області активізувалися телефонні шахраї, які діють під виглядом податківців. Невідомі особи телефонують суб’єктам господарювання від імені начальника Куликівської ДПІ Головного управління ДПС у Чернігівській області та пропонують вирішити питання з податковою перевіркою, яка нібито буде проводитися Головним управлінням ДПС у Чернігівській області. Телефонують із номерів 0666423860, 0957651051. Головне управління ДПС у Чернігівській області застерігає платників податків: не піддавайтеся на провокації. Попереджаємо, що у разі надходження таких дзвінків з будь-якими незаконними пропозиціями або вимогами одразу повідомляйте працівників підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції за номером телефону: (0462) 652-315, 652-392, 668-522. Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області
01 Жовтня, 2021 р., 10:41
У відділі фактичних перевірок управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Чернігівської області повідомили, що протягом 8 місяців 2021 року проведено 464 фактичні перевірки торгових об’єктів, через які здійснюється торгівля підакцизними товарами (алкогольними напоями та тютюновими виробами). Загальна сума штрафних (фінансових) санкцій за матеріалами проведених перевірок склала понад 2 млн гривень. Фахівці вказали, що найбільш типовими є наступні порушення: - реалізація алкогольних напоїв та тютюнових виробів без зазначення в касових чеках кодів товарних позицій згідно УКТ ЗЕД – 121 випадок на загальну суму 617 тис грн; - порушення ведення обліку товарних запасів та відсутність первинних документів щодо походження товару - 227 випадків на загальну суму 304,3 тис грн; - продаж алкогольних напоїв за цінами нижчими від мінімальних - 15 випадків на загальну суму 15 тис гривень. Також серед порушень: реалізація алкогольних напоїв та тютюнових виробів неповнолітнім, торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами без отримання відповідної ліцензії, продаж та зберігання підакцизних товарів без марок акцизного податку або з підробними акцизними марками. Головне управління ДПС у Чернігівської області закликає підприємців дотримуватись норм податкового законодавства. Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь