Холминська територіальна громада
Чернігівська область, Корюківський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Інформація, що має громадсько - суспільний інтерес

28 Жовтня, 2021 р., 08:56
З початку впровадження е-лікарняних було створено вже 2,5 мільйона медичних висновків, а правила роботи з електронними листками непрацездатності унормували. Роз’яснення щодо більшості нюансів, які виникають при роботі з е-лікарняними, уже доступні на офіційних ресурсах Міністерства соціальної політики, Міністерства охорони здоров’я, Фонду соціального страхування України, Пенсійного фонду України та ін.: ? Що робити працівнику, якому відкрили е-лікарняний: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4227927584002422 ? Які особливості призначення допомоги від ФССУ за е-лікарняними по вагітності та пологах: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4265318866929960 ? Як роботодавцю оформити заяву-розрахунок за е-лікарняним: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4283713588423821 А нововведення і додаткові роз’яснення публікуються на офіційних ресурсах: http://www.fssu.gov.ua, www.facebook.com/SocialFundUA і https://t.me/socialfund. Крім того, фахівці Фонду соціального страхування України проводять семінари, онлайн-зустрічі і надають консультації. Так, сьогодні, 26 жовтня, відбулась зустріч із членами Американської торгівельної палати з теми впровадження електронних лікарняних. Від ФССУ участь у заході взяли заступниця директора ВД ФССУ Владислава Хижняк, начальниця управління страхових виплат і матеріального забезпечення Світлана Зарубіна, заступниця начальника управління – начальниця відділу матеріального забезпечення Анна Харченко, а також заступниця начальника управління – начальниця відділу медичної експертизи Марина Біляєва. Представники Фонду соціального страхування України надали актуальні рекомендації по роботі з електронними лікарняними і відповіли на запитання учасників. Наводимо окремі з них: Щодо помилок при формуванні е-лікарняних Електронні листки непрацездатності формуються на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність для тих пацієнтів, яких було ідентифіковано як застрахованих осіб. Однак бувають випадки, коли е-лікарняний не створюється – найчастіше це пов’язано із помилками в персональних даних. Інформація щодо пацієнта вноситься у медичний висновок автоматично і співпадає з даними, зазначеними у декларації із сімейним лікарем. Якщо персональні дані пацієнта, зазначені у декларації, не співпадуть із даними у реєстрі застрахованих осіб – е-лікарняний не створиться. Часто такі помилки пов’язані із застарілою інформацію, яка не була вчасно оновлена застрахованими особами та їх роботодавцями (наприклад, при зміні прізвища), а також різними варіантами написання ПІБ (наприклад, Наталя і Наталія). Тож працівникам важливо слідкувати за актуальністю своїх персональних даних і завчасно перевіряти правильність внесеної інформації. Про всі зміни потрібно оперативно повідомляти лікаря і роботодавця. Щодо оплати е-лікарняних працівникам, які продовжували роботу Сьогодні у разі створення медичного висновку електронний лікарняний сформується за замовчуванням. Тож у окремих випадках працівники, для яких було створено е-лікарняний, можуть продовжувати роботу. Так відбувається, наприклад, коли працівник відвідав лікаря для консультації або проведення діагностики, однак фактично не втратив працездатність. За такими е-лікарняними допомога по тимчасовій втраті працездатності не призначається, адже працівник продовжував роботу і не втрачав заробіток за цей період. Щодо перетинання періодів тимчасової непрацездатності в різних е-лікарняних Період непрацездатності працівника визначається в медичному висновку та відображається в е-лікарняному. Однак, якщо до електронної системи охорони здоров’я надходить інший медичний висновок, і періоди непрацездатності перетинаються, тривалість е-лікарняних може бути скорочена. Є три найчастіші причини скорочення: 1) коли новий медвисновок створено в межах одного випадку непрацездатності; 2) коли новий медвисновок не пов’язаний із попереднім, але засвідчує непрацездатність в межах тієї ж категорії; 3) і коли новий медичний висновок засвідчує початок іншого страхового випадку з іншої категорії причин непрацездатності. Детальніше про правила скорочення і їх принципи: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4231322850329562 Щодо функціонування паперових лікарняних З першого жовтня усі заклади охорони здоров’я перейшли на створення медичних висновків замість видачі паперових лікарняних. Однак існують чотири виключення, у разі яких пацієнту видадуть паперовий листок непрацездатності: ? це продовження лікарняних, які було видано на папері до 01.10.2021; ? технічні помилки, які призвели до неможливості формування е-лікарняного, та які не було усунуто упродовж 7 днів; ? помилки при створенні медичного висновку та спливу строку (7 днів), протягом якого лікар мав можливість внести зміни; ? а також у разі всиновлення новонародженої дитини. Щодо затримок в оплаті е-лікарняних У зв’язку із зростанням кількості лікарняних листків (як паперових, так і електронних), які передаються до Фонду на оплату, а також через системне зменшення упродовж декількох років відсотку частки ЄСВ, яка направляється до бюджету ФССУ (загалом майже на 5%, що у грошовому еквіваленті розрахунково дорівнює близько 16 млрд грн недоотриманих коштів), сьогодні наявні затримки у фінансуванні матеріального забезпечення. Потреба у видатках перевищує доходи від частки ЄСВ упродовж усього 2021 року та корелює із зростанням сум допомог за лікарняними листками, виданими, у тому числі в разі лікування від COVID-19. Наприклад, за підсумками вересня перевищення потреби у видатках на виплати і медико-соціальні послуги над фактичними доходами від частки ЄСВ, з якої складається бюджет Фонду, склало 2,2 мільярда гривень. Дата фінансування допомог за лікарняними листками залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку. Слідкувати за станом фінансування можна у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund Детальніше: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4246113815517132 Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України
28 Жовтня, 2021 р., 08:56
Упродовж перших ІІІ кварталів 2021 року Фонд соціального страхування України прийняв на фінансування допомоги на поховання родинам 9,3 тис. працюючих українців. Це на 14,9% більше, ніж за той же період 2020 року. Загальна сума призначених допомог склала 38 мільйонів гривень. Допомоги нараховано сім’ям померлих або особам, які здійснили поховання, у розмірі 4 100 гривень. Призначення допомоги здійснюється на підставі свідоцтва про смерть та оригіналу витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть або оригіналу довідки про смерть, виданих для отримання допомоги на поховання. Зазначимо, допомога на поховання також надається у разі смерті членів сім’ї, які перебували на утриманні застрахованої особи (не мали самостійних джерел засобів до існування): 1) дружини (чоловіка); 2) дітей, братів, сестер та онуків, які не досягли 18 років або старших цього віку, якщо вони стали особами з інвалідністю до 18 років (братів, сестер та онуків – за умови, що вони не мають працездатних батьків), а студентів та учнів середніх професійно-технічних і вищих навчальних закладів з денною формою навчання – до 23 років; 3) батька, матері; 4) дідуся та бабусі за прямою лінією спорідненості. Окремо зазначимо, що до наведених даних не включено відшкодування Фондом вартості ритуальних послуг, пов’язаних з похованням померлого, які фінансуються ФССУ у разі смерті застрахованих осіб через нещасний випадок на виробництві або професійне захворювання. Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України
27 Жовтня, 2021 р., 08:23
У разі наявності потенційного ризику інфікування після контакту з хворим на коронавірусну хворобу, медичні працівники проходять самоізоляцію під меднаглядом. Заробіток, який вони втрачають за час ізоляції від COVID-19, у повному обсязі їм компенсує Фонд соціального страхування України З початку пандемії Фонд прийняв на оплату листки непрацездатності, видані медичним працівникам для проходження самоізоляції, на загальну суму понад 27 мільйонів гривень. Самоізоляцію за кошти ФССУ пройшли 15,3 тис. медиків. Найбільше медичних працівників, які з початку пандемії пройшли оплачувану за кошти Фонду соціального страхування України самоізоляцію під меднаглядом, у Житомирській області – 1 680 осіб, місті Києві – 975 осіб, Одеській області – 942 особи, Чернігівській області – 910 осіб, Сумській області – 781 особа, Львівській області – 775 осіб і Донецькій області – 771 особа. Нагадаємо, Фонд компенсує втрачений за час ізоляції від COVID-19 заробіток для працівників всіх професій у розмірі 50% середнього доходу незалежно від тривалості страхового стажу. А для медичних працівників – у розмірі 100%. Дата фінансування допомоги від Фонду залежить від дати подання роботодавцем відповідної заяви-розрахунку.
27 Жовтня, 2021 р., 08:22
З жовтня цього року всі заклади охорони здоров’я Чернігівщини, в тому числі приватні та лікарі-підприємці, підключились до електронної системи МОЗ та перейшли на формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність. На підставі цих медичних висновків, за умови що роботодавець (страхувальник) своєчасно та без помилок передав всі звіти або повідомлення про своїх працівників — в електронній системі Пенсійного фонду України за допомогою програмних засобів з електронного реєстру листків непрацездатності (далі — електронний реєстр) формується (видається) електронний листок непрацездатності (далі — еЛН). Він є підставою для звільнення від роботи, оплати перших 5 днів тимчасової непрацездатності, призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Формує та веде електронний реєстр – Пенсійний фонд України. Він же і є володільцем бази даних. Страхувальник обробляє та розраховує еЛН і, у передбачених законодавством випадках, звертається із заявою-розрахунком до відділень управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області для фінансування. Щотижня в Чернігівській області лікарями створюється понад 10 тисяч медичних висновків, при цьому електронна система Фонду в автоматичному режимі виявляє біля 1 тисячі випадків невідповідностей. Тобто кожний із 10 еЛН надходить до Фонду з помилками та потребує доопрацювання. Найбільш частіше виявляються наступні помилки: 1 — еЛН готовий до сплати, але відсутній в електронному реєстрі і наявний в заяві — розрахунку – ця помилка виникає, коли в заяві-розрахунку страхувальник невірно або неповністю вказав унікальний номер еЛН, а також коли він ще немає статусу «готовий до сплати» (на сьогодні цей статус еЛН набуває через 7 днів після закриття). Звертаємо увагу, що унікальні номери еЛН, створені після 05.10.2021, включають в себе і номер випадку непрацездатності; 2 — скасований еЛН в електронному реєстрі і наявний в заяві — розрахунку — визначає випадки, коли з тих чи інших причин лікар скасовує створений та підписаний медичний висновок (зараз його повноваження не перевищують 7 днів) або коли в електронному реєстрі виявлено помилку, проте страхувальник, не перевіривши остаточний статус еЛН, включає його до заяви -розрахунку; 3 — не співпадає причина непрацездатності в заяві — розрахунку і електронному реєстрі — найбільш поширена помилка, яка пов’язана з невірним зазначенням страхувальником в заяві-розрахунку причини непрацездатності для еЛН. Нагадую, що для паперових та еЛН коди причин непрацездатності різні, наприклад: еЛН видано по догляду за хворою дитиною (код нової причини непрацездатності — 3), але бухгалтер «по старій пам’яті» вказує — 10 (для паперових ЛН це — «догляд», але для еЛН це — «перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СoV-2»). Для цих випадків непрацездатності законодавством визначені різні умови та розміри призначення матеріальної забезпечення; 4 — не співпадає ЄДРПОУ страхувальника в заяві – розрахунку та електронному реєстрі — виникає у випадках, коли в заяві-розрахунку страхувальник помилково вказує «чужий» номер еЛН (тобто він є в електронному реєстрі, але для іншої застрахованої особи), а також у випадках роботи за сумісництвом або коли застрахована особа змінила місце роботи; 5 — не співпадає ПІБ тимчасово-непрацездатної особи в заяві-розрахунку і в еЛН — також найбільш поширена помилка, яка найчастіше пов’язана з різними реєстраційними даними в електронних базах: 1) МОЗ (при підписанні декларації з сімейним лікарем або реєстрації пацієнта), 2) ПФУ (згідно реєстру застрахованих осіб) та 3) Фонду (згідно інформації страхувальників), а також коли в заяві-розрахунку помилково або невірно вказані ПІБ або номер еЛН. Така помилка буде виникати і при зміні прізвища (паспорта) застрахованої особи та несвоєчасному повідомленні щодо таких змін. Отже, задля своєчасного та в повному обсязі отримання матеріальної допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах за рахунок коштів загальнообов’язкового державного соціального страхування — всім учасникам процесу (лікарям, бухгалтерам, кадровикам, уповноваженим із соціального страхування та самим застрахованим особам), які беруть участь у створенні та передачі даних про еЛН до Фонду соціального страхування України — необхідно дуже уважно перевіряти всі реквізити та реєстраційні дані. Василь Донець, начальник відділу перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області
26 Жовтня, 2021 р., 10:17
Лікарняні і декретні допомоги фінансуються Фондом соціального страхування України у хронологічному порядку – залежно від дати отримання заяви-розрахунку від роботодавця. Тож і для паперових, і для електронних лікарняних саме дата подання заяви визначає отримання матеріального забезпечення. Слідкувати за станом виплат можна у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund, а нижче наводимо основні правила оформлення заяв-розрахунків. Особливості оформлення заяви-розрахунку за е-лікарняними ? Починати призначення працівнику матеріального забезпечення і оформлення заяви-розрахунку можна з дати видачі е-лікарняного. Датою видачі для електронних листків непрацездатності вважається восьмий день після дати закриття, яка зазначена в документі. А для е-лікарняних по вагітності та пологах – восьмий день після дати відкриття. Наприклад, е-лікарняний, створений 25 жовтня строком на 10 днів, має дату закриття 03.11.2021 та буде вважатись виданим (стане готовим до сплати) з 11.11.2021. ???? Це визначено наказом МОЗ від 17.06.2021 № 1234 (в редакції наказу МОЗ від 28.09.2021 № 2086). ? Однак часто лікарняні по вагітності та пологах не змінюють свій статус на «готовий до сплати» попри настання дати видачі, а е-лікарняні по хворобі стають «готовими до сплати» зарано – у таких випадках потрібно орієнтуватись на дати, а допомогу по вагітності та пологах можна призначити по е-лікарняному зі статусом «закритий». Ці технічні неточності поступово врегулюють. ? Для оформлення і подання до Фонду заяви-розрахунку відведено не більше 5 робочих днів з дати прийняття комісією із соціального страхування підприємства рішення про призначення допомоги. ? Форма заяви-розрахунку, яку необхідно заповнити для отримання коштів від ФССУ, не змінилась і тотожна для паперових і електронних лікарняних. ???? Вона визначена у Порядку фінансування страхувальників, затвердженому постановою правління ФССУ від 19.07.2018 № 12 :http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/958546 ? Однак у е-лікарняному відсутня серія та відрізняються причини непрацездатності, тож заповнення заяви-розрахунку за такими лікарняними має особливості. У зв’язку із цим не можна поєднувати листки непрацездатності різних видів – за паперовими і е-лікарняними мають бути подані дві окремі заяви-розрахунки. ? Зверніть увагу, хоча форми заяв-розрахунків однакові для всіх лікарняних, більшість клієнтських спеціалізованих програмних забезпечень для електронного документообігу пропонують окремі форми заяв для паперових і електронних листків непрацездатності. Формування заяви-розрахунку за е-лікарняним: ? перші шість колонок заповнюються без змін, а поле «Серія» необхідно залишити порожнім; ? у полі «Номер» вказується номер електронного лікарняного – він складається з 19 знаків і генерується у форматі ХХХХХХ-ХХХХХХХХХХ-Х (де ХХХХХХ – номер випадку непрацездатності, ХХХХХХХХХХ – порядковий номер листка непрацездатності, Х – номер версії); ? у наступному полі потрібно вказати, є е-лікарняний первинним або продовженням (1 або 2 відповідно). Визначити це допоможе унікальний номер випадку непрацездатності. Йому відповідають перші шість цифр номеру е-лікарняного – вони співпадатимуть для всіх лікарняних, сформованих у межах одного страхового випадку; ? у десятій колонці вказується оновлений код причини непрацездатності – він відрізняється від визначених для паперових лікарняних. Так, в е-лікарняних причини непрацездатності бувають: «1 - Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві» «2 - Вагітність і пологи» «3 - Необхідність догляду за хворою дитиною» «4 - Необхідність догляду за хворим членом сім’ї» «5 - Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною» «6 - Карантин, встановлений відповідно до законодавства» «7 - Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства» «8 - Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу» «9 - Тимчасове переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу» (може бути із позначкою про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта) «10 - Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СoV-2». Також у разі наявності в медичному висновку відмітки про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта, причина непрацездатності за кодом 1 після завершення відповідного розслідування може бути змінена Фондом на підставі актів розслідування нещасного випадку або професійного захворювання на причини: «11 - Тимчасова непрацездатність внаслідок професійного захворювання» «12 - Тимчасова непрацездатність внаслідок нещасного випадку на виробництві»; ? решта колонок заповнюються, як і раніше. ???? Детальніше про загальні правила заповнення лицьового та зворотного боків заяви-розрахунку: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/960180 Подання заяви-розрахунку ? Процедура подання заяв-розрахунків за паперовими і е-лікарняними не відрізняється. ? Документ можна подати онлайн за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення або на паперових носіях. ? Однак зверніть увагу, що заяву-розрахунок не можна подати через відповідний інтерфейс в електронному кабінеті страхувальника на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України – наразі він не має функціональної реалізації, а подані через нього заяви-розрахунки не передаються до органів Фонду соціального страхування України! ???? Як подати заяву-розрахунок за е-лікарняними: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4117143828414132 Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України
25 Жовтня, 2021 р., 10:10
У разі наявності потенційного ризику інфікування після контакту з хворим на коронавірусну хворобу, медичні працівники проходять самоізоляцію під меднаглядом. Заробіток, який вони втрачають за час ізоляції від COVID-19, у повному обсязі їм компенсує Фонд соціального страхування України. З початку пандемії Фонд прийняв на оплату листки непрацездатності, видані медичним працівникам для проходження самоізоляції, на загальну суму понад 27 мільйонів гривень. Самоізоляцію за кошти ФССУ пройшли 15,3 тис. медиків. Найбільше медичних працівників, які з початку пандемії пройшли оплачувану за кошти Фонду соціального страхування України самоізоляцію під меднаглядом, у Житомирській області – 1 680 осіб, місті Києві – 975 осіб, Одеській області – 942 особи, Чернігівській області – 910 осіб, Сумській області – 781 особа, Львівській області – 775 осіб і Донецькій області – 771 особа. Нагадаємо, Фонд компенсує втрачений за час ізоляції від COVID-19 заробіток для працівників всіх професій у розмірі 50% середнього доходу незалежно від тривалості страхового стажу. А для медичних працівників – у розмірі 100%. Дата фінансування допомоги від Фонду залежить від дати подання роботодавцем відповідної заяви-розрахунку. Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України
22 Жовтня, 2021 р., 10:03
Бути безробітним і одночасно працювати не вийде. Громадянам доведеться повернути незаконно отримані кошти, якщо вони перебували на обліку в службі зайнятості, отримували допомогу по безробіттю і одночасно нелегально працювали, виконували роботу, надавали послуги за цивільно-правовими договорами, займалися підприємницькою діяльністю, отримували соціальні виплати. Ці неправомірні дії скрити не вдасться, - пояснюють фахівці. Адже в наш час цифрових технологій все досить легко перевіряється, зокрема шляхом обміну інформацією між службою зайнятості, податковою службою, пенсійним фондом, органами держпраці, а також за даними верифікації з Міністерства фінансів України про соціальні виплати. Так, протягом січня-вересня поточного року в області виявлено 111 осіб, які неправомірно отримали кошти Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у сумі 778,8 тис.грн. І їх доведеться повертати. Тим же, хто ухиляється від повернення коштів, доведеться мати справу з правоохоронними та судовими органами. Так, з метою сприяння у відшкодуванні завданих Фонду збитків службою зайнятості у поточному році подано 10 звернень до правоохоронних органів, для стягнення коштів у судовому порядку подано 7 позовів до суду. Порушниками законодавства добровільно вже відшкодовано 610,5 тис. грн. До тих, хто обрав собі інший шлях, приміняються більш жорсткі міри. Так, наразі має місце факт призначення до судового розгляду кримінального провадження по обвинуваченню особи у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст190 Кримінального кодексу України (шахрайство). Обласний центр зайнятості
22 Жовтня, 2021 р., 10:02
За підсумками ІІІ кварталів 2021 року Фонд соціального страхування України прийняв на фінансування лікарняні листки, видані у зв’язку із вагітністю та пологами, на загальну суму 3,9 мільярда гривень. Виплати призначено для 98,5 тис. працюючих жінок за 11,6 мільйона днів декретних відпусток. Для декретних, оформлених паперовими і електронними лікарняними, процедура призначення допомог від ФССУ тотожна. Однак існують особливості при роботі з е-лікарняними по вагітності та пологах, докладніше: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977911. Дата фінансування декретної допомоги прямо залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку на виплату коштів працівнику як для паперових, так і для е-лікарняних. Слідкувати за станом надання матеріального забезпечення застраховані особи можуть онлайн у телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund. Нагадаємо, ФССУ фінансує зазначену допомогу для всіх працюючих жінок за кожен день перебування у відпустці по вагітності та пологах. У загальних випадках її тривалість складає 126 календарних днів (70 днів до передбачуваного дня пологів і 56 днів після пологів). Розмір виплат по вагітності та пологах не залежить від тривалості страхового стажу жінки та фінансуються ФССУ у розмірі 100% середньої заробітної плати застрахованої особи. Виключенням є застраховані особи, які в останній рік не знаходились у трудових відносинах і працевлаштувались менш ніж за півроку до виходу в декретну відпустку. Для них розмір допомоги розраховується, виходячи з нарахованої заробітної плати (доходу), з якої сплачуються страхові внески, але не більше за розмір допомоги, обчислений із двократного розміру мінімальної заробітної плати. Додатково до основного може видаватись листок непрацездатності тривалістю 14 календарних днів, який також підлягає оплаті за рахунок коштів Фонду. Такий листок непрацездатності видається в разі передчасних або багатоплідних пологів, виникнення ускладнень під час пологів або в післяпологовому періоді. Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України
21 Жовтня, 2021 р., 09:07
За підсумками трьох кварталів 2021 року середньоденний розмір допомог від Фонду соціального страхування України за лікарняними листками зріс на 13,7% порівняно з тим же періодом 2020 року і склав 370,48 грн у середньому по країні. Допомога по тимчасовій втраті працездатності фінансується Фондом соціального страхування України з метою компенсації застрахованим особам втраченого за час лікування, догляду за хворими дітьми або самоізоляції від COVID-19 заробітку. Її розмір залежить від середнього доходу працівника та тривалості його страхового стажу: від 50% середньої зарплати (стаж до 3 років) і до 100% (стаж – понад 8 років), а в разі самоізоляції – 50% доходу незалежно від тривалості стажу (однак у розмірі 100% доходу для медичних працівників). У розрізі регіонів середньоденний розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності коливається від 302,1 грн на Чернігівщині і до 457,7 грн у Києві. Також один з найменших розмірів середньоденної допомоги за лікарняними в Волинській (306,4 грн), Житомирській (306,6 грн), Сумській (308,5 грн) і Тернопільській (312,8 грн) областях. Один з найвищих – у Миколаївській (404,8 грн), Запорізькій (401,3 грн) і Донецькій (398,4 грн) областях. Нагадаємо, у зв’язку із пандемією видатки Фонду суттєво зросли, що призвело до непокриття потреби у видатках доходами від частки ЄСВ, з якої складається бюджет ФССУ. Так, за підсумками вересня 2021 року на рахунок Фонду соціального страхування України надійшло 2,594 мільярда гривень частки ЄСВ. Потреба у видатках на допомоги і страхові виплати (без врахування адмінвидатків) за цей же період склала 4,789 млрд гривень, враховуючи заборгованість з фінансування лікарняних, декретних і допомог на поховання, що накопичилась на початок місяця. Перевищення потреби у видатках над фактичними доходами від частки ЄСВ склало 2,2 мільярда гривень. Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь