Холминська територіальна громада
Чернігівська область, Корюківський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Інформація, що має громадсько - суспільний інтерес

29 Липня, 2021 р., 15:26
  1. Заповнення лицьового боку заяви-розрахунку. «Найменування страхувальника» повинно відповідати даним, що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та заповнюється відповідно до вимог Цивільного кодексу України, Вимог до написання найменування юридичної особи, її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, крім організації профспілки, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 05.03.2012 № 368/5. *Скорочене найменування може використовуватися юридичною особою на рівні із повним у разі його затвердження установчими документами та внесенням відповідного запису до єдиного державного реєстру. «Місцезнаходження» заповнюється відповідно до вимог Закону України від 15.05.2003 № 755 «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755). Місцезнаходженням страхувальника вважається таке, що зазначено у виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. «Код за ЄДРПОУ» (реєстраційний номер облікової картки платника податків - для фізичних осіб або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті) заповнюється відповідно до вимог наказу Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № 1162 «Про затвердження Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників», в тому числі і щодо відокремлених структурних підрозділів страхувальника. «Окремий поточний рахунок у банку або окремий рахунок у відповідному органі Державного казначейства України» (відкритий відповідно до статті 34 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105»). Порядок відкриття банками поточних і вкладних (депозитних) рахунків клієнтам у національній та іноземних валютах регулюється Інструкцією про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженою постановою правління Національного банку України від 12.11.2003 № 492 (далі – Інструкція). Постановою правління Національного банку України від 11.09.2017 № 89 «Про затвердження нормативно-правових актів Національного банку України з бухгалтерського обліку» затверджено План рахунків бухгалтерського обліку банків України. Згідно з Інструкцією до поточних рахунків належать рахунки за спеціальними режимами їх використання, що відкриваються у випадках, передбачених законами України або актами Кабінету Міністрів України. Особливості правового режиму використання окремого рахунку, визначені Законом, передбачаються у договорі банківського рахунку. Банк відкриває окремий рахунок юридичній особі, в тому числі небанківській фінансовій установі, та фізичній особі - підприємцю за балансовим рахунком 2604 «Цільові кошти на вимогу суб'єктів господарювання», а окремий рахунок приватному нотаріусу або адвокату, який відповідно до Закону є роботодавцем, - за балансовим рахунком 2620 «Кошти на вимогу фізичних осіб». Рахунки у Державному казначействі відкриваються відповідно до наказу МФУ «Про затвердження Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України» від 22.06.2012 № 758 та Наказу ДКСУ «Про затвердження Порядку відкриття аналітичних рахунків для обліку операцій в системі Державної казначейської служби України» від 27.12.2013 № 217. У ДКСУ відкриваються такі рахунки: небюджетні рахунки розпорядників бюджетних коштів державного та місцевих бюджетів за операціями, що не відносяться до операцій з виконання бюджетів, відкриваються за балансовим рахунком 3711; рахунки фондів загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування відкриваються за балансовим рахунком 3717. *Для органів Пенсійного фонду України, банків, підприємств та установ Національного банку України тощо визначені особливості відкриття окремих рахунків для зарахування страхових коштів. 2. Заповнення зворотного боку заяви-розрахунку. Рядок 1 колонки 3 та 4 - заповнюється загальна кількість календарних днів тимчасової непрацездатності, у тому числі догляду за хворою дитиною або хворим членом сім'ї (за винятком днів тимчасової непрацездатності, оплачених за рахунок коштів страхувальника), та загальна сума нарахованої допомоги за рахунок коштів Фонду. * Допомога по тимчасовій непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві та професійним захворюванням, виплачується Фондом застрахованим особам, починаючи з шостого дня непрацездатності, за весь період до відновлення працездатності або до встановлення медико-соціальною експертною комісією (далі - МСЕК) інвалідності (встановлення іншої групи, підтвердження раніше встановленої групи інвалідності). Слід враховувати, що допомога по тимчасовій непрацездатності по догляду за хворою дитиною або хворим членом сім'ї виплачується за рахунок коштів Фонду з першого дня непрацездатності. Рядок 1.1 колонки 3 та 4 – заповнюється кількість днів тимчасової непрацездатності тих застрахованих осіб, які скористались пільгами постраждалим внаслідок ЧАЕС та відповідно сума, на яку збільшено розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності. *Допомога, яка виплачується на пільгових умовах, передбачена частиною першою статті 24 та частиною першою статті 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105 (далі – Закон № 1105), пунктом 16 частини першої статті 20 та пунктом 2 частини першої статті 30 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28.02.1991 № 796 (далі – Закон № 796). *Постраждалі внаслідок ЧАЕС, які мають право на 100 % компенсації втраченого заробітку у зв’язку із наявністю стажу більше 8 років, не вважаються такими, що скористалися пільгою, крім випадків санаторно-курортного лікування та здійснення догляду за хворою дитиною більше 14 днів. *У разі, якщо постраждалі внаслідок ЧАЕС, які мають право на 100 % компенсації втраченого заробітку відповідно до Закону № 796, однак є підстави для застосування частини четвертої статті 19 Закону № 1105, то слід виплачувати допомогу без урахування обмеження, передбаченого зазначеною статтею, та враховувати, що така особа скористалась пільгою як постраждала внаслідок ЧАЕС. Рядок 2 колонки 3 та 4 - заповнюється кількість календарних днів відпустки по вагітності та пологах та сума нарахованої допомоги по вагітності та пологах, що надається за рахунок коштів Фонду. *Слід врахувати, що сума допомоги по вагітності та пологах за основним місцем роботи не може бути меншою за розмір допомоги, обчислений із мінімальної заробітної плати, встановленої на час настання страхового випадку відповідно до Закону № 1105 та Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» Рядок 2.1. колонки 3 та 4 - заповнюється кількість днів, на яку збільшено загальну тривалість відпустки по вагітності та пологах та відповідно сума, на яку збільшено розмір допомоги по вагітності та пологах жінкам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і віднесені до 1-3 категорії. Рядок 7 «Всього» підсумовує лише колонку 4 «Сума (в гривнях з копійками)» і лише по рядках 1, 2, 3, 4, 5, 6. 3. Заповнення додатків до заяви-розрахунку. Додаток 1.1. Колонка 2-5 – заповнюються дані по застрахованій особі, якій надається матеріальне забезпечення за рахунок коштів Фонду. Колонка 6 – Основне місце роботи – 1; сумісництво – 2; ФОП – 3; ЦПХ – 4. Необхідно обирати лише один із кодів видів зайнятості. Поняття основного місця роботи та сумісництва використовуються у розумінні Кодексу законів про працю України. ФОП – 3, зазначаються фізичні особи-підприємці (особисто) та фізичні особи, які забезпечують себе роботою самостійно. Колонки 7-12 – заповнюються дані зазначені на лицьовому боці листка непрацездатності. Колонки 13 та 15 – заповнюється загальна кількість днів та сума, які підлягають оплаті. Колонки 14 та 16 – заповнюється кількість днів та сума, які підлягають оплаті за рахунок коштів Фонду. * Рішення щодо призначення матеріального забезпечення, зокрема кількості днів, які підлягають оплаті за рахунок коштів Фонду, приймається комісією (уповноваженим) із соціального страхування. Колонки 17-19 заповнюються у разі замовлення коштів на матеріальне забезпечення осіб, постраждалих внаслідок ЧАЕС. Колонки заповнюються за принципом, описаним для зворотного боку заяви-розрахунку, в залежності від виду матеріального забезпечення (тимчасова непрацездатність, вагітність і пологи). У разі заповнення колонок 17-18, обов’язково заповнюється колонка 19, де зазначається серія та номер (або номер) посвідчення. * 25 липня 2018 року набула чинності постанова КМУ від 11.07.2018 № 551 «Деякі питання видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян», в якій дозволяється до 01 січня 2019 року використовувати для видачі громадянам усіх категорій, визначених Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», раніше виготовлені бланки посвідчень за зразками, затвердженими постановами Кабінету Міністрів України від 25.08.1992 № 501 «Про Порядок видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», від 20.01.1997 № 51 «Про затвердження Порядку видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».   Особливості заповнення колонок 17 та 18 у зв’язку із причинами непрацездатності 1 –загальне захворювання та 3 - захворювання внаслідок аварії на ЧАЕС, якщо листок непрацездатності виданий особі, яка постраждала від Чорнобильської катастрофи. Колонка 17 – заповнюється кількість днів, які обраховуються, починаючи з 6 дня непрацездатності. Колонка 18 – заповнюється сума, на яку збільшено розмір допомоги, починаючи з 6 дня непрацездатності, у зв’язку із застосуванням пільги по страховому стажу у вигляді виплати компенсації 100 % заробітної плати для осіб, які мають страховий стаж менше 8 років. Наприклад, без пільг нарахувати допомогу по листку непрацездатності необхідно у розмірі 70 відсотків, у зв’язку з наявністю пільг нараховується допомога у розмірі 100 відсотків. Різниця у розмірі 30 відсотків нарахованої суми допомоги за рахунок коштів Фонду підлягає відображенню у колонці 18. При цьому кількість днів, зазначених у колонках 14 і 17, повинна збігатися. Особливості заповнення колонок 17 та 18 у зв’язку із причиною непрацездатності 10 – догляд, якщо листок непрацездатності виданий одному з батьків або особі, що їх замінює та доглядає хвору дитину віком до 14 років, яка потерпіла від Чорнобильської катастрофи. *Пунктом 2 статті 30 Закону № 796 передбачено: виплата допомоги по тимчасовій непрацездатності по догляду за хворою дитиною віком до 14 років - у розмірі 100 % середньої заробітної плати (доходу) незалежно від страхового стажу за весь період хвороби, включаючи санаторно-курортне лікування, одному з батьків або особі, яка їх замінює, якщо дитина потребує догляду батьків згідно з медичним висновком закладу охорони здоров'я, в якому дитина лікується чи перебуває на диспансерному обліку. У такому випадку, необхідно враховувати таке. Колонка 17 – заповнюється загальна кількість днів догляду. Колонка 18 – заповнюється сума, яка вираховується як різниця між всією фактично нарахованою допомогою за всі дні догляду у вигляді 100 % компенсації заробітної плати та сумою допомоги, нарахованою за перші 14 днів догляду з урахуванням стажу застрахованої особи (50, 60, 70 %). При цьому, кількість днів, зазначених у колонках 14 і 17, повинна збігатися. У разі, якщо у особи, яка здійснює догляд за хворою дитиною віком до 14 років, яка потерпіла від Чорнобильської катастрофи, загальний страховий стаж більше 8 років, то заповнюється так: Колонка 17 – кількість днів догляду, що перевищують 14. Колонка 18 – повна сума допомоги за дні, що перевищують 14. Особливості заповнення колонок 17 та 18 у зв’язку із причиною непрацездатності 7 - санаторно-курортне лікування, якщо листок непрацездатності виданий застрахованій особі, віднесеній до 1 категорії постраждалих від Чорнобильської катастрофи. *Пунктом 16 статті 20 Закону № 796 передбачено: одержання лікарняного листка на весь період лікування в санаторіях і спеціалізованих лікувальних закладах з урахуванням часу проїзду туди й назад, з виплатою допомоги по державному соціальному страхуванню незалежно від того, ким і за чий рахунок видано путівку. Колонка 17 – заповнюється загальна кількість днів санаторно-курортного лікування з урахуванням часу проїзду туди й назад (кількість днів, зазначених у колонках 13, 14 і 17, повинна збігатися). Колонка 18 – заповнюється вся сума допомоги (сума допомоги, зазначених у колонках 15, 16 і 18, повинна збігатися) Особливості заповнення колонок 17 та 18 у зв’язку із причиною непрацездатності 8 - допомога по вагітності та пологах, якщо листок непрацездатності виданий жінкам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. У колонках 17 та 18 потрібно відобразити різницю в кількості днів та суми допомоги (нарахованої за ці додаткові дні) між декретною відпусткою, наданою на загальних підставах, і декретною відпусткою, наданою на пільгових умовах, жінкам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і віднесені до 1-3 категорій (180 днів – 126 днів = 54 дні та суму допомоги за 54 дні). Колонка 20 заповнюється за наявності відповідного запису у листку непрацездатності з метою попередження необґрунтованих витрат Фонду у випадках несвоєчасного направлення застрахованих осіб на МСЕК (відповідно до норм Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом МОЗ від 13.11.2001 № 455). *4.1. Направлення хворого для огляду до МСЕК здійснюють ЛКК лікувально-профілактичних закладів за місцем проживання або лікування за наявності стійкого чи необоротного характеру захворювання, а також у тому разі, коли хворий був звільнений від роботи протягом чотирьох місяців безперервно з дня настання тимчасової непрацездатності чи протягом п’яти місяців у зв’язку з одним і тим самим захворюванням або його ускладненнями за останні дванадцять місяців, а при захворюванні на туберкульоз – протягом десяти місяців з дня настання непрацездатності. Колонка 21 заповнюється з метою контролю відповідності нарахованого матеріального забезпечення по тимчасовій непрацездатності розміру допомоги, що визначається у відсотках в залежності від страхового стажу, відповідно до статті 24 Закону № 1105. Відомості, що використовуються для заповнення цієї колонки, передбачені Положенням про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 (у редакції постанови правління ПФУ від 27.03.2018 № 8-1): додаток 4 «Форма ОК-5»; додаток 5 «Форма ОК-7»; додаток 9 «Дані про трудовий та страховий стаж». *Слід зазначити, що з 01.01.2016 відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» для платників єдиного внеску запроваджено однакову ставку єдиного внеску в розмірі 22 %. У зв'язку із зазначеним до частини четвертої статті 21 Закону № 1105 внесено зміни, відповідно до яких до страхового стажу за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності прирівнюються всі періоди, протягом яких за особу сплачувався єдиний внесок, які також включаються до стажу для пенсійного страхування. Тому, починаючи з 01.01.2016, періоди, що зараховуються до страхового стажу за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та за пенсійним страхуванням, є однаковими (зазначено листом Мінсоцполітики від 27.04.2018 № 613/0/51-18/218 «Про розгляд звернення»). Колонка 21 заповнюється у повних місяцях, без заокруглення. Крім того, якщо загальний страховий стаж застрахованої особи становить 8 повних років і більше, то до колонки 21 вноситься запис «96». Якщо загальний страховий стаж становить менше, наприклад, 3 роки 2 місяці та 15 днів, то вноситься запис «38». *Пункт 9 Розділу V. Страхувальникам надається інформація із Реєстру застрахованих осіб про застрахованих осіб, які перебувають у трудових відносинах з цими страхувальниками, за період перебування особи у трудових відносинах із страхувальником, а також відомості про страховий стаж цих застрахованих осіб, необхідні для призначення соціальних виплат. Колонка 22 заповнюється з метою контролю за виконанням норм пункту 29 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою КМУ від 26.09.2001 № 1266, а також частини четвертої статті 19 Закону № 1105. *Якщо сума сплачених за відповідний місяць страхових внесків менша, ніж мінімальний страховий внесок, цей період зараховується до страхового стажу за формулою: ТП = Св:В Після розрахунку коефіцієнт становить значення від 0.01 до 0.99 та зараховується як не повний місяць страхового стажу. Якщо декілька таких місяців в 12 місяцях, то необхідно просумувати визначені коефіцієнти страхового стажу. 4. Заповнення додатку 2 «Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам». Вимоги до заповнення обов’язкових реквізитів повідомлення аналогічні заповненню лицьового боку самої заяви-розрахунку. Сума, зазначена у повідомлені, повинна бути вказана з урахуванням обов’язкових платежів, які були сплачені з отриманої суми фінансування матеріального забезпечення (сума застрахованій особі + податки). У разі, якщо частина суми по заяві-розрахунку не була виплачена страхувальником застрахованій особі (тривала хвороба, відрядження або з інших причин), в результаті чого сума профінансованих витрат не співпадає з виплаченою застрахованим особам, ці суми можуть бути віднесені на рахунок депонентів, про що страхувальнику необхідно зробити примітку в «Повідомленні про виплату коштів застрахованим особам». Після виплати відповідної суми страхувальник надсилає додаткове повідомлення. У разі зміни місця реєстрації у проміжку часу від моменту подачі заяви-розрахунку до моменту надсилання повідомлення про виплату, такий страхувальник має право подавати повідомлення за новим місцем реєстрації. Таким чином, передбачена можливість подачі повідомлення про виплату страхових коштів застрахованим особам за новим місцем реєстрації страхувальника, а також відповідно можливість співставлення такого повідомлення із самою заявою-розрахунком цього страхувальника. У разі, якщо згідно із заявою-розрахунком фінансувалась за рахунок коштів Фонду соціального страхування України допомога на поховання згідно з додатком 1.2, то у повідомленні зазначається: У колонках «Прізвище», «Ім’я», «По батькові», «№ страхового свідоцтва (ідентифікаційний номер)» - відомості про отримувача допомоги; У колонках «Дані листка непрацездатності»: «Серія» та «Номер» - реквізити свідоцтва про смерть. У колонці «Серія» зазначаються букви без символу «-», «Номер» - відповідні 6 цифр номеру свідоцтва про смерть. У разі, якщо згідно з заявою-розрахунком здійснювалось відшкодування вартості поховання потерпілого та пов’язаних з цим ритуальних послуг за рахунок коштів Фонду соціального страхування України згідно з додатком 1.5, то повідомлення не надсилається за цим видом виплат. Прес – служба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України  
29 Липня, 2021 р., 15:25
  В Україні триває перехідний період впровадження е-лікарняних. До формування медичних висновків, на підставі яких для застрахованих осіб автоматично формуються е-лікарняні, вже залучені лікарі понад 550 медичних закладів. Е-лікарняні, як і паперові, є підставою для надання працівникам допомоги по тимчасовій втраті працездатності, а також по вагітності та пологах від Фонду соціального страхування України. Раніше ми розповідали, як саме процес призначення матеріального забезпечення від ФССУ за е-лікарняними змінився для працівників і роботодавців. Однак відмінності наявні також і в порядку оформлення тимчасової непрацездатності лікуючими лікарями. Про них заступниця начальника управління страхових виплат та матеріального забезпечення – начальниця відділу медичної експертизи виконавчої дирекції ФССУ Марина Біляєва розповіла на вебінарі для медичних працівників на тему медичних висновків про тимчасову непрацездатність. Зокрема, на відміну від паперових лікарняних, які можуть продовжуватись лікарем одноосібно до 15 календарних днів, медичні висновки для формування е-лікарняних лікарі можуть створювати самостійно терміном до 30 календарних днів. Водночас, орієнтовний термін тимчасової непрацездатності у медичному висновку має відповідати стану пацієнта і медпротоколам. «Формування медичного висновку, на підставі якого для працівників автоматично формується е-лікарняний, має бути обґрунтованим. Орієнтовні терміни непрацездатності пацієнта лікуючий лікар визначає індивідуально, виходячи зі стану людини, її супутніх хвороб, але з обов’язковим урахуванням медичних протоколів. Якщо пацієнт не одужає в орієнтовно визначений при огляді термін, лікар сформує новий медичний висновок і продовжить його непрацездатність. Самостійно він може це зробити до 30 днів, подальше підтвердження тимчасової непрацездатності потребує огляду лікарсько-консультативною комісією (ЛКК)», – говорить Марина Біляєва. Крім того, видача «довгих» медичних висновків може сповільнити отримання матеріального забезпечення від ФССУ, оскільки е-лікарняний стає підставою для нарахування допомоги лише після завершення його дії. «За кожним окремим медичним висновком формується окремий е-лікарняний. Якщо це е-лікарняний одразу на 30 днів, роботодавець зможе призначити своєму працівнику матеріальне забезпечення і запросити в Фонду кошти лише після завершення цих 30 днів. Тож доцільніше не формувати надто довгі медичні висновки, якщо для цього немає вагомих підстав», – зазначає Марина Біляєва. Також створення довготривалих медичних висновків є фактором ризику їх автоматизованого відбору єдиною інформаційно-аналітичною системою ФССУ на перевірку. Для паперових листків непрацездатності залишається чинною Інструкція про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затверджена наказом МОЗ № 455. Відповідно до її положень для паперових лікарняних передбачена видача листка непрацездатності терміном до 5 календарних днів. А загальний граничний строк самостійної видачі складає 15 днів, продовження листка непрацездатності до 30 днів проводиться лікуючим лікарем спільно із завідувачем відділення, а надалі – ЛКК.   Прес – служба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України  
29 Липня, 2021 р., 15:24
Об’єктами перевірок Національної соціальної сервісної служби України стануть всі організації, які беруть участь у призначенні або оформленні документів для встановлення субсидій та допомог, а також організації, які надають соціальні послуги. Про це повідомив голова Нацсоцслужби України Владислав Машкін у своїй колонці для інтернет-видання «Економічна правда». За його словами, перш за все Нацсоцслужба буде перевіряти, чи дотримано право конкретної людини на надання їй державної підтримки, чи правильно обчислено розмір допомоги чи субсидії, чи не порушено строки виплат, чи не вимагали з людини не передбачених законодавством документів. «Контроль спрямований на перевірку дотримання державних стандартів отримання соціальних послуг, їх якості, повноти та своєчасності», - зазначив Владислав Машкін. Він також звернув увагу на спекуляції окремих популістів навколо перевірок соціальними інспекторами домівок громадян. Голова Нацсоцслужби зазначив, що соціальний інспектор може прийти до людини лише на її запрошення, для того, щоб надати їй допомогу в призначенні тієї чи іншої виплати, наприклад, підтвердити, що з нею не проживають дієздатні родичі, хоча й зареєстровані за тією ж адресою, і дати людині право на субсидію. Або скласти відповідний акт для можливості надання людині, яка має статус внутрішньо переміщеної особи, державних виплат. «Модель контролю, який буде здійснювати Нацсоцслужба, передбачає виключно додержання прав людини на соціальні виплати, допомогу у призначенні соціальних виплат, недопущення зловживань з боку влади», - зазначив Владислав Машкін. Довідка. Агентство стратегічних рішень  ShiStrategies є консультантом Проекту Міністерства соціальної політики України за підтримки Світового банку «Підготовка та впровадження інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо популяризації Проекту «Модернізація системи соціальної підтримки населення України». У 2016-2019 роках команда Агентства займалася реалізацією проекту «Рука допомоги».
29 Липня, 2021 р., 15:24
У країні змінюється модель надання соціальної підтримки, центр надання соціальних послуг переноситься до громад, що є зручним для людей, яким тепер не доведеться їздити в обласний або районний центр для отримання соціальних послуг. Адмініструванням цих послуг і контролем їх якості надання займеться Національна соціальна сервісна служба України. Про це повідомив голова Нацсоцслужби України Владислав Машкін у своїй колонці для інтернет-видання «Економічна правда». «Людині вже не треба буде їздити до районного чи обласного центрів із заявами щодо призначення субсидій чи допомог. Достатньо буде заявити про свої потреби безпосередньо у своїй територіальній громаді або через утворений нею центр надання адміністративних послуг, чи подати заяву через старосту», - зазначив Владислав Машкін. За його словами, розгляд всіх звернень у недалекому майбутньому здійснюватиме Нацсоцслужба, яка і прийматиме рішення про призначення субсидій та допомог. «По суті, Нацсоцслужба замінить собою діючу систему управління соціальним захистом населення. Ми готуємося до цього вже на наступний рік», - зазначив Владислав Машкін. Територіальні органи Нацсоцслужби вже створено у 16 регіонах України, в інших областях цей процес завершується, призначаються керівники. Тому найближчим часом служба розпочне свою роботу. Довідка. Агентство стратегічних рішень  ShiStrategies є консультантом Проекту Міністерства соціальної політики України за підтримки Світового банку «Підготовка та впровадження інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо популяризації Проекту «Модернізація системи соціальної підтримки населення України». У 2016-2019 роках команда Агентства займалася реалізацією проекту «Рука допомоги».
28 Липня, 2021 р., 11:38
Фонд соціального страхування України прийняв від роботодавців заяви-розрахунки для фінансування 45 електронних лікарняних. Про це повідомили на селекторній нараді з питань реалізації перехідної моделі впровадження е-лікарняних, яка відбулась під головуванням начальниці управління страхових виплат та матеріального забезпечення виконавчої дирекції ФССУ Світлани Зарубіної. Участь у заході взяли заступники начальника управління, начальники профільних відділів виконавчої дирекції Фонду, керівники та фахівці управлінь ВД Фонду в областях і місті Києві. На нараді розглянули питання прийому заяв-розрахунків за е-лікарняними під час перехідного періоду, організації роботи з перевірки обґрунтованості видачі е-лікарняних, а також нюансів роботи з е-лікарняними на місцях. Сьогодні в Україні триває перехідна модель впровадження Електронного реєстру листків непрацездатності – до 01 вересня залежно від закладу охорони здоров’я працівникам можуть видати звичний паперовий листок непрацездатності або сформувати медичний висновок. Близько 560 лікарень вже створюють для своїх пацієнтів медичні висновки, на підставі яких для застрахованих осіб автоматично формуються е-лікарняні. «Наразі триває пілотний проект, до кінця серпня усі учасники, від МОЗ, НСЗУ і власне лікарів до Пенсійного фонду і Фонду соціального страхування України, відпрацьовують технічні нюанси інформаційного обміну, навантаження на системи тощо. Усі наші обласні управління та управління в місті Києві проводять роз’яснювальну роботу, співпрацюють із закладами охорони здоров’я, консультують роботодавців і працівників, наші фахівці беруть участь у тематичних вебінарах – усе це направлено на ефективне впровадження системи е-лікарняних», – говорить Світлана Зарубіна. Поставити запитання щодо е-лікарняних також можна на гарячих лініях: ? 0-800-503-753 – гаряча лінія Пенсійного фонду (щодо функціонування кабінету страхувальника на порталі електронних послуг та роботи у ньому з е-лікарняними); ? 0-800-501-892 – гаряча лінія Фонду соціального страхування України (з питань оплати е-лікарняних, формування за ними заяв-розрахунків). За словами заступниці начальника управління страхових виплат та матеріального забезпечення – начальниці відділу матеріального забезпечення Анни Харченко, роботодавці вже почали працювати з електронними лікарняними та призначати за ними матеріальне забезпечення. «Станом на сьогодні ми прийняли на фінансування 45 е-лікарняних, виданих нашим застрахованим особам по всій Україні. Впровадження Електронного реєстру листків непрацездатності не вплинуло на порядок призначення матеріального забезпечення від Фонду, однак оформлення заяви-розрахунку за паперовим і е-лікарняним має відмінності. Зокрема, за кожним видом лікарняних подається окрема заява-розрахунок, тобто в одному документі не можуть поєднуватись паперові та е-лікарняні. Це пов’язано з тим, що електронні лікарняні не мають серії та видаються за оновленими кодами причин тимчасової непрацездатності. При цьому коди 11 і 12, які в е-лікарняних визначають зв’язок хвороби або травми з виробництвом, можуть бути присвоєні лише органами ФССУ після завершення відповідного розслідування профзахворювання або нещасного випадку», – говорить Анна Харченко. ? Детальніше про оновлені коди причин тимчасової непрацездатності в е-лікарняних: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/976143 ? Щодо особливостей оформлення заяв-розрахунків за е-лікарняними: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975846 ? Про проходження е-лікарняного на підприємстві для призначення матеріального забезпечення застрахованій особі: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/976046 Серед іншого, під час селекторної наради заступниця начальника управління страхових виплат та матеріального забезпечення – начальниця відділу медичної експертизи виконавчої дирекції ФССУ Марина Біляєва розповіла про порядок організації роботи з перевірки обґрунтованості видачі е-лікарняних. «Впровадження е-лікарняних дозволить нам упередити випадки нецільового використання коштів соціального страхування. По-перше, Електронний реєстр унеможливіть обіг фальсифікованих листків непрацездатності і дозволить виключити суб’єктивні помилки при оформленні е-лікарняних, адже вони формуються автоматично на підставі даних інформаційних систем. По-друге, це дозволить нам більш ефективно проводити перевірки обґрунтованості встановлення тимчасової непрацездатності. Е-лікарняні формуються одразу після створення медичного висновку, на відміну від паперових листків, які видавали в день закриття. Це дає можливість проаналізувати такі лікарняні до того, як за ними вже буде призначено допомогу і профінансовано кошти. Е-лікарняні будуть відбиратись на перевірку фахівцями Фонду з вищою медичною освітою та за результатами моніторингу єдиною інформаційно-аналітичною системою ФССУ на базі ризик-орієнтованих підходів», – зазначає Марина Біляєва. ? Щодо деяких відмінностей оформлення тимчасової непрацездатності у випадку елікарняних і окремих критеріїв ризик-орієнтованого відбору: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/976427 Досвідом роботи з Електронним реєстром листків непрацездатності та практичними порадами щодо надання матеріального забезпечення за е-лікарняними поділилась начальниця управління виконавчої дирекції ФССУ у Рівненській області Людмила Кравець. За її словами, е-лікарняні формуються за встановленим порядком, однак наявні окремі випадки технічних перебоїв як при формуванні електронних лікарняних, так і їх відображенні в кабінеті страхувальника на сайті електронних послуг чи при прийнятті за ними заяв-розрахунків. Кожен із зазначених випадків опрацьовується в індивідуальному порядку. Також під час наради представники кожного управління виконавчої дирекції Фонду надали інформацію щодо стану роботи з електронними лікарняними в регіоні, повідомили про наявні проблеми і пропозиції, а також отримали практичні поради та відповіді на поставлені запитання. Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України
28 Липня, 2021 р., 11:34
В управлінні електронних сервісів Головного управління ДПС у Чернігівській області пояснили, що відповідно до ст. 49.3 Податкового кодексу України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше передбачено Податковим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Спосіб подання звітності засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису, є найбільш зручним та комфортним для платників податків, він спрощує та прискорює обслуговування платників. З цією метою запроваджені  та функціонують електронні сервіси, завдяки чому значно скорочується час необхідний на оформлення та подання звітності до органів ДПС, підвищується оперативність надання та якість звітності, знижуються корупційні ризики, завдяки уникненню безпосереднього спілкування з працівниками контролюючих органів. Також, що дуже актуально в умовах карантину, зникає необхідність для платника безпосередньо відвідувати приміщення ДПІ для того щоб подати звітність. Найпопулярнішим електронним сервісом є Електронний кабінет, за допомогою якого здійснюється взаємодія органів ДПС і платників у режимі реального часу та який на сьогодні забезпечує повний спектр послуг для платників податків, як юридичних так і фізичних осіб – підприємців та фізичних осіб – громадян. Електронний кабінет - це інформаційно-телекомунікаційна система, створена для забезпечення реалізації платниками податків та державними органами своїх прав та обов’язків, визначених Податковим Кодексом України, в електронному вигляді. Офіційна сторінка електронного кабiнету https://cabinet.sfs.gov.ua Цей зручний безкоштовний сервіс працює цілодобово в режимі реального часу за допомогою персональних комп’ютерів та смарт-пристроїв з використанням електронно - цифрового підпису будь якого акредитованого центру сертифікації ключів (далі – АЦСК). Зокрема, отримати безкоштовно електронно-цифровий підпис можна в АЦСК  Інформаційно-довідкового департаменту ДПС України за адресою м. Чернігів вул. Кирпоноса, 28 та м. Прилуки вул Київська, 214. Повний перелік усіх АЦСК можна отримати на сторінці Електронного кабінету при спробі зайти в особистий кабінет. Фізичні особи (громадяни), суб’єкти спрощеної системи оподаткування, суб’єкти загальної системи оподаткування, платники податків на додану вартість, акцизного податку, платники рентної плати в Електронному кабінеті мають можливість створити та надіслати звітність в електронному вигляді, заяву для реєстрації платником окремого податку, надіслати запит та отримати витяг з реєстру або витяг з відповідної системи, до якої створюється запит. У кабінеті платник може переглянути особисту інформацією - перш за все, це реєстраційні та ідентифікаційні дані, дані податкового обліку та реєстрів, дані щодо розрахунків з бюджетом. При цьому платники мають можливість переглянути всю подану звітність незалежно від способу подання. Через Електронний кабінет надано можливість електронного листування з контролюючими органами. У рамках кампаній  декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців фізичним особам через Електронний кабінет платника надано можливість отримати відомості про отримані доходи та утримані податки, а також підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб в електронному вигляді. Використання Електронного кабінету заощадить ваш час та позбавить необхідності відвідувати Центри обслуговування платників Державних податкових інспекцій, що скоротить кількість ваших візитів до контролюючих органів. Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області
28 Липня, 2021 р., 11:32
Плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності , згідно визначення наданого у пп. 14.1.147 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі - Кодекс). Відповідно до ст. 269 Кодексу платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Об'єктом оподаткування земельним податком згідно з положеннями ст. 270 Кодексу є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні та земельні частки (паї), які перебувають у власності. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 Кодексу). Відповідно до п. 287.1 ст. 287 Кодексу власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році. При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку (п. 287.6 ст. 287 Кодексу). Особливості регулювання відносин в сфері земельного права, в тому числі підстави для набуття земельних ділянок у власність та користування, визначені Земельним кодексом України (далі – Земельний кодекс). Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними ст. 122 Земельного кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (ст. 124 Земельного кодексу). Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється у Державному земельному кадастрі в порядку, встановленому Законом (ст. 202 Земельного кодексу). При цьому земельна ділянка має бути індивідуально визначеним об'єктом нерухомого майна, якому властиві такі характеристики, як площа, межі, ідентифікатор у Державному земельному кадастрі тощо. З огляду на вказане, особу, яка володіє нерухомим майном, що розташоване на земельній ділянці, права на яку для такої особи не оформлені, не можна вважати платником земельного податку в розумінні ст. 269 Кодексу до моменту виникнення відповідних прав такої особи на цю земельну ділянку відповідно до запису, сформованого у Державному земельному кадастрі у порядку, визначеному законом. Разом з цим доводимо до вашого відома, що фактичні користувачі земельних ділянок, зобов'язані оформити документи на право користування такими ділянками у порядку і строки відповідно до чинного законодавства. Використання земельних ділянок без належного оформлення прав є порушенням норм земельного законодавства. Орган місцевого самоврядування, керуючись нормами ст. 377 Цивільного кодексу України, ст. ст. 120, 125, 126 та 206 Земельного кодексу України, може порушити питання про компенсацію завданої шкоди (ст. ст. 1166, 1167 Цивільного кодексу України) землекористувачами (юридичними та фізичними особами), які використовують земельні ділянки без належним чином оформлених документів на право користування земельними ділянками, у формі неотриманої орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності. Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області
28 Липня, 2021 р., 11:31
Питання податкового боргу перебуває на контролі податкової і з метою недопущення накопичення боргів та погашення існуючих триває постійний діалог керівництва податкового органу з керівниками підприємств-боржників області. Одним з таких підприємств є ДП «Чернігівторф», зустріч з керівником якого - Юрієм Бондаренком - відбулась сьогодні. У зустрічі взяли участь начальник Головного управління ДПС у Чернігівській області Людмила Слотюк, заступник начальника Руслан Погрібний та начальник управління по роботі з податковим боргом Андрій Гусєв. Податковий борг у підприємства виник ще у 2005 році і з часом сума боргу щорічно зростає. Людмила Слотюк зазначила, що податкова відкрита для платників та закликала Юрія Бондаренка до вирішення питань з погашення боргу у правовому полі. Особливе занепокоєння викликає ситуація з несплатою підприємством єдиного соціального внеску. Сьогодні борг вже сягає 3,2 млн гривень. Це призводить до порушення прав найманих працівників, які втрачають необхідний для отримання пенсії страховий стаж, - пояснила Людмила Слотюк. Руслан Погрібний запропонував Юрію Бондаренку розробити план заходів та окреслити конкретні кроки з метою погашення існуючої заборгованості. Андрій Гусєв, у свою чергу додав, що органи ДПС зобов’язані застосовувати заходи стягнення податкового боргу відповідно до ст. 95 Податкового кодексу України. Отже, протягом усього періоду до підприємства застосовувались правові заходи впливу. Учасниками зустрічі досягнуто взаєморозуміння та обговорено подальші кроки взаємодії на шляху до виходу підприємства із кризової ситуації. Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області
27 Липня, 2021 р., 10:20
Роботи у водопровідних та каналізаційних мережах, колекторах, колодязях щороку стають причиною смертельних нещасних випадків через отруєння газами. Такі нещасні випадки є наслідком невикористання або відсутності засобів індивідуального захисту. Метан, який утворюється при гнитті органічних решток, при високій концентрації викликає втрату свідомості вже після декількох вдихів. Відсутність запаху, кольору і смаку робить цей газ особливо небезпечним під час експлуатації чи ремонту колодязів та системно призводить до смертельних наслідків. Велика частина таких нещасних випадків, які фіксуються Фондом соціального страхування України, – групові, а аналіз обставин їх настання засвідчує, що головними причинами отруєння є невикористання або відсутність засобів індивідуального захисту, запобіжного та захисного інвентаря; незадовільний стан вентиляційних систем у каналізаційних насосних станціях; допуск до виконання роботи працівників без проведення відповідного навчання з питань охорони праці, без оформлення наряду-допуску; грубі порушення вимог безпеки праці. Так, у червні керівник агропідприємства в Тернопільській області при огляді території виявив у каналізаційному колодязі без ознак життя двох різноробочих підприємства. За попередньою інформацією чоловіки загинули від отруєння газом під час виконання робіт, пов’язаних із промиванням стічної труби септика, розташованого на території підприємства. Розслідування цього нещасного випадку триває. У липні двоє працівників комунального підприємства на Черкащині під час планового обстеження каналізаційного колодязя відчули раптове погіршення стану здоров’я та втратили свідомість. Лікарі констатували смерть чоловіків. Наразі створена комісія для проведення спеціального розслідування цього групового нещасного випадку зі смертельним наслідком. Фонд соціального страхування України звертається до роботодавців і працівників, залучених до роботи в каналізаційних колодязях, з вимогою не допускати спуск у водопровідні чи каналізаційні мережі без справних засобів індивідуально захисту – протигазів, газоаналізаторів, страхувальних мотузок, поясів. Навіть короткотривале перебування під впливом комбінації каналізаційних газів, зокрема метану, без засобів індивідуального захисту може мати смертельні наслідки. Кожен роботодавець чи підприємець, який використовує найману працю, зобов’язаний: ? забезпечити організацію безпечного виконання робіт з ремонту і експлуатації; ? встановити жорсткий контроль за станом виробничої та трудової дисципліни під час проведення газонебезпечних робіт, виконанням робіт у колодязях за нарядами-допусками, безумовним застосуванням засобів індивідуально захисту (ЗІЗ) та аналізом повітряного середовища; ? забезпечити працівників сучасними ЗІЗ (ізолюючі протигази, газоаналізатори, саморятівники); ? забезпечити належні умови утримання припливних та витяжних вентиляцій в КНС; ? забезпечити якісне проведення інструктажів з охорони праці працівників. Пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України
27 Липня, 2021 р., 10:18
В управлінні супроводження судових справ Головного управління ДПС у Чернігівській області повідомили, що постановою Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 08.07.2021 року касаційну скаргу Головного управління ДПС у Чернігівській області частково задоволено. Постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 27.06.2017 року в частині задоволених позовних вимог одного із підприємств Чернігова про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень – рішень скасовано на загальну суму 5,8 млн гривень. Верховний Суд підтримав позицію податкового органу. Надані позивачем видаткові накладні та акти приймання товарно матеріальних цінностей, на підставі яких вартість господарських операцій з придбання матеріалів у контрагента віднесено позивачем до складу витрат, не можуть вважатися такими що відповідають вимогам чинного законодавства, оскільки директор (засновник) контрагента в суді під присягою підтвердив раніше відібрані у нього пояснення щодо його непричетності до фінансово-господарської діяльності. Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь