Новини ПФУ
На вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України реалізовано сервіс “Моя ідентифікація”
У особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України для користувачів зі статусом “пенсіонер” з’явився новий зручний сервіс – “Моя ідентифікація”.
У цьому розділі зазначається:
- дата останньої ідентифікації;
- джерело, з допомогою якого вона була проведена (наприклад, установа банку).
Сервіс дозволяє легко переконатися, що ідентифікація особи проведена, що є підставою для продовження виплат.
Для того, щоб скористатись сервісом, потрібно зробити кілька кроків.
Крок 1. Зайдіть на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України www.portal.pfu.gov.ua.
Крок 2. Авторизуйтесь одним зі способів: за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або Дія.Підпису, або ID.GOV.UA. Увійдіть в особистий кабінет.
Крок 3. У меню ліворуч оберіть рубрику “Моя ідентифікація“.
Важливо!
- Якщо пенсіонер не потребує ідентифікації або жодного разу її не проходив, поля “Дата” та “Джерело” сервісу “Моя ідентифікація” будуть пусті.
- Якщо ви пенсіонер, але у вашому особистому кабінеті сервіс не відображається, оновіть сторінку, натиснувши клавішу F5.
За інформацією Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області
Отримати соціальні виплати стане простіше і швидше: внутрішнє адміністрування виплат здійснюватиме Пенсійний фонд України
З 1 липня 2025 року внутрішнє адміністрування соціальних допомог, які отримують українці, здійснюватиме Пенсійний фонд України.
Для отримувачів соціальних виплат нічого не змінюється, зміни відбудуться виключно на рівні внутрішнього адміністрування. Усі, хто їх отримував соціальні виплати і має відповідне право, буде отримувати їх і надалі.
Водночас збільшується кількість місць, куди можна звернутися за соціальними виплатами, що сплачуються за рахунок коштів державного бюджету. Відтепер, крім ЦНАПів та працівників сільських/селищних/міських рад, можна буде звернутися ще й до найближчого сервісного центру ПФУ. Тож сервіси стануть доступніші.
Крім того, стане швидшим розгляд заявок громадян на соціальні виплати та їх щомісячне нарахування. Адже він повністю цифровізується і передається Пенсійному фонду, який має одну з найпотужніших серед усіх державних органів ІТ-систему.
Як було раніше?
На районному, потім обласному рівні органів соціального захисту населення формувалися паперові відомості. Звідти вони передавалися на державний рівень, де здійснювались необхідні нарахування. Після цього цілісна платіжна відомість знов передавалась на обласний рівень, а область розділяла відомості для районів. І тільки після цього районні управління соціального захисту могли звернутися з нею до банку для подальших нарахувань людям.
Такий тривалий процес вимагав багато зусиль та часу. Він сповільнював отримання виплат. Також є непоодинокі випадки заборгованостей, які виникають саме через значне перевантаження органів соціального захисту населення.
Як буде з 1 липня?
Замість обігу паперових відомостей – цифровізація процесів. Після звернення людини до будь-якої доступної точки, заявка через онлайн-сервіси потраплятиме одразу в опрацювання працівнику Пенсійного фонду. Після розгляду – призначення виплати на картку людини в тому банку, де вона обслуговується.
Завдяки цифровізації, всі заявки будуть обліковуватись онлайн і значно швидше. Це дозволить також ліквідувати накопичені борги.
Звертатися до ПФУ можна як онлайн (доступний портал електронних послуг і мобільний додаток), так і офлайн (Фонд має понад півтисячі сервісних центрів на підконтрольній Україні.
За матеріалами Міністерства соціальної політики України
Уряд передає Пенсійному фонду України функції з надання окремих видів державної соціальної допомоги: що зміниться з 1 липня 2025 року
На Урядовому порталі оприлюднено постанову Кабінет Міністрів України від 11 червня 2025 року № 695 “Деякі питання надання окремих видів державної соціальної допомоги Пенсійним фондом України”.
Відповідно до ухвалених змін з 1 липня 2025 року Пенсійний фонд України має забезпечувати призначення і виплату таких видів допомоги:
- державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю;
- державної соціальної допомоги на догляд;
- державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю;
- допомоги на поховання особам, які одержували державну соціальну допомогу та не мали права на пенсію, особам з інвалідністю, особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю.
Це черговий крок до централізації і цифровізації соціальних послуг та підвищення їхньої доступності для громадян.
Для тих, кому виплату вже призначено, нічого не зміниться: якщо людина має право на державну соціальну допомогу, виплата їй здійснюватиметься в установленому порядку.
Для інших стане більше можливостей для оформлення виплати: подати заяву та документи можливо буде:
- особисто – до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України, незалежно від місця реєстрації;
- поштою – на адресу відповідного органу Пенсійного фонду України;
- через уповноважену особу виконавчого органу місцевої ради;
- через центр надання адміністративних послуг;
- онлайн – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України або застосунок «Пенсійний фонд» (після реалізації технічної можливості з 1 вересня 2025 року).
Для звернення за допомогою запроваджується єдина форма заяви (у додатку до постанови).
Детальніше про призначення та виплату соціальних допомог та стипендій будемо розповідати в наступних повідомленнях.
Ознайомитись з положеннями постанови Уряду № 695 можна за посиланням:https://www.kmu.gov.ua/npas/deiaki-pytannia-nadannia-okremykh-vydiv-derzhavnoi-sotsialnoi-dopomohy-pkrainy-i-695
За інформацією Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області