Холминська територіальна громада
Чернігівська область, Корюківський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

Дата: 15.01.2025 14:00
Кількість переглядів: 35

ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

Стратегія відновлення та розвитку  Холминської селищної територіальної громади до 2028 року та Плану реалізації Стратегії

 

1. Замовник – Холминська селищна рада Корюківського району Чернігівської області.

 

2.  Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

Стратегія відновлення та розвитку  Холминської селищної територіальної громади до 2028 року (далі – Стратегія) – документ стратегічного планування, що визначає стратегічні, оперативні цілі та завдання для сталого розвитку територіальної громади.

План заходів з реалізації Стратегія відновлення та розвитку  Холминської селищної територіальної громади до 2028 року (далі – План заходів) – документ, що визначає на середньостроковий період (3 роки) заходи, проекти, місцеві програми розвитку, відповідно до завдань, визначених у Стратегії.

Документи розробляються на виконання розпорядження Холминської селищної ради від 30.01.2024 року №16.

При розробці Стратегії і Плану заходів враховані вимоги Закон України "Про засади державної регіональної політики", наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 21.12.2022 № 265 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку розроблення, затвердження, реалізації, проведення моніторингу та оцінювання реалізації стратегій розвитку територіальних громад".

Стратегія та План заходів узгоджуються із Стратегія сталого розвитку Чернігівської області на період до 2027 року, затвердженою рішенням 21 сесії обласної ради 7 скликання від 18 грудня 2019 року № 4-21/VII.

При розроблені Стратегії враховано наявну містобудівну документацію – генеральний план селища Холми

 

3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Стратегія визначає концептуальні стратегічні цілі, оперативні цілі і завдання розвитку територіальної громади; не містить конкретних проєктів здійснення господарської діяльності, та не визначає місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів. Відповідно до стратегічного бачення розвитку громади визначено двох стратегічних цілей:

Стратегічна ціль 1. У громаді створені умови для зростання місцевої економіки та модернізовано управлінську систему.

Стратегічна ціль 2. Безпечна та дружня до довкілля інфраструктура громади є інклюзивно привітною та комфортною для мешканців та мешканок. 

Для досягнення стратегічних цілей сформовано 5 оперативних цілей. Вони визначають межі концентрації прогнозної фінансової і організаційної діяльності Холминської громади на 2025-2027 роки. Оперативні цілі деталізовані в 12 завданнях.

Процес реалізації Стратегії здійснюється на основі Плану заходів з її реалізації. План заходів з реалізації Стратегії розробляється для забезпечення виконання завдань, визначених Стратегією та затверджується Холминською селищною радою і є невід’ємною частиною Стратегії.

До плану реалізації першого етапу відібрано 44 заходи, проєктних ідей, а також місцевих програм, що наповнюють усі завдання, оперативні та стратегічні цілі:

для забезпечення реалізації стратегічної цілі 1 «У громаді створені умови для зростання місцевої економіки та модернізовано управлінську систему» - 12 заходів;

для забезпечення реалізації стратегічної цілі 2 «Безпечна та дружня до довкілля інфраструктура громади є інклюзивно привітною та комфортною для мешканців та мешканок» - 32 заходи.

 

4. Ймовірні наслідки:

а) для довкілля , у тому числі для здоров’я населення.

В ході здійснення СЕО будуть оцінені будь-які ймовірні наслідки реалізації документів державного планування, в т.ч. наслідки для таких компонентів довкілля:

- флора, фауна, біорізноманіття, природні території та об'єкти,

- ландшафти, земельні ресурси,

- надра,

- клімат,

- повітря,

- водні ресурси,

- здоров'я населення,

- об'єкти культурної спадщини.

Також при здійсненні СЕО будуть оцінюватись ймовірні імовірні наслідки реалізації Стратегії та Плану заходів  на здоров’я населення;

б) для територій з природоохоронним статусом: буде оцінений вплив від реалізації документів на території та об'єкти природно-заповідного фонду, території, зарезервовані з метою наступного їх заповідання, об'єкти та території екомережі, Смарагдової мережі, водно-болотні угіддя міжнародного значення, біосферні резервати програми ЮНЕСКО "Людина і біосфера", об'єкти всесвітньої спадщини ЮНЕСКО;

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення. Стратегія та План заходів не визначають місце розташування та характеристику діяльності (об'єктів) – транскордонний вплив вважається відсутнім.

Стратегія передбачає комплексні рішення для розвитку територіальної громади – в процесі її виконання можливий вплив на всі складові довкілля.

Основними екологічними проблемами є забруднення водних об’єктів, атмосферного повітря; збереження ґрунтів, біологічного та ландшафтного різноманіття, об'єктів з природоохоронним статусом; запобігання кліматичним змінам.

Виконання завдань Стратегії та проєктів Плану заходів буде відбуватись з врахуванням стратегічного бачення розвитку громади – екологічно дружня громада.

Стратегія містить завдання природоохоронного спрямування:

2.3.2. Модернізувати систему управління відходами.

2.3.3. Сформувати енергоефективну, безпечну та комфортну комунальну інфраструктуру громади.

План заходів містить 3 проєкти, які спрямовані на вдосконалення системи управління відходами, 1 проєкт з розвитку використання альтернативних джерел енергії, 1 – щодо поліпшення стану інфраструктури водопостачання.

 

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

Будуть розглянуті альтернативи:

- «нульова альтернатива» (документ державного планування не буде затверджено);

- песимістичний сценарій - вплив зовнішніх і внутрішніх факторів на стан територіальної громади залишиться відносно незмінним або може погіршувати стан громади;

- стримано-оптимістичний сценарій – при сприятливіших зовнішніх та внутрішніх факторах впливу громада активно використовує власні сильні сторони та можливості в умовах суспільно-економічного розвитку країни.

 

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Обсяг досліджень передбачається відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»:

- аналіз проєктів Стратегії та Плану заходів з точки зору екологічного аспекту;

- оцінка поточного стану довкілля, визначення проблем та ризиків, аналіз можливих тенденцій змін стану;

- оцінка величини і значимості впливів реалізації Стратегії та Плану заходів на складові довкілля та здоров’я населення;

- визначення інтегрованого впливу та оцінка кумулятивних ефектів;

- обґрунтування обраних варіантів рішень та планування заходів з попередження, пом'якшення можливих негативних впливів від реалізації документів;

- планування заходів моніторингу впливу впровадження Стратегії та Плану заходів на довкілля та здоров'я населення.

Будуть використовуватись такі аналітичні методи: аналіз контексту планування; аналіз поточного стану довкілля і тенденцій його змін; порівняльний аналіз; аналіз тенденцій; цільовий аналіз та інші.

Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: доповіді про стан довкілля, статистичну інформацію, дані моніторингу стану довкілля, дані, надані уповноваженими органами державної влади для розроблення проєктів документів, публікації і оцінки незалежних експертів про стан навколишнього природного середовища, інша доступна інформація.

 

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.

Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;

д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;

є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.

Заходи, спрямовані на запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків для здоров'я населення визначатимуться відповідно до вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

 

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Розділ «Охорона навколишнього природного середовища» у містобудівній документації повинен відповідати вимогам ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Пропонується така структура Звіту із СЕО:

1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

 

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання

Протягом 10 діб з дня оприлюднення повідомлення у Єдиному реєстрі стратегічної екологічної оцінки та на офіційному вебсайті Холминської селищної територіальної громади (https://holmsr.gov.ua/) громадськість має право надати зауваження та пропозиції до обсягу стратегічної екологічної оцінки Стратегія відновлення та розвитку  Холминської селищної територіальної громади до 2028 року та Плану заходів реалізації Стратегії.

Зауваження та пропозиції подаються до 27 січня 2025 року включно до "Холминської селищної ради":

адреса -15331, селище Холми, вулиця Спортивна, буд.9, Корюківського району, Чернігівської області

ел.пошта – holmsr@i.ua

телефон - 0992037437.

Контактна особа – перший заступник селищного голови Василенко Олег Григорович.

Пропозиції та зауваження, подані після встановленого терміну, не розглядаються.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь