Холминська територіальна громада
Чернігівська область, Корюківський район
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Про встановлення місцевих податків і зборів на 2021 рік

Дата: 15.06.2020 16:25
Кількість переглядів: 113

gerb

 

УКРАЇНА

ХОЛМИНСЬКА СЕЛИЩНА  РАДА

КОРЮКІВСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(тридцята сесія сьомого скликання)

РІШЕННЯ

12 червня  2020 року                  смт. Холми     № 8-30/VII

 

Про встановлення місцевих

податків і зборів на 2021 рік

 

Керуючись ч. 1 ст. 146 Конституції України, п. 4.4 ст. 4, ст. 10, п. 12.3 ст. 12, ст. 265, ст. 271, ст. 274, ст. 277, ст. 291 та ст. 293 Податкового кодексу України, п. 24 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рекомендації постійної комісії з питань власності, бюджету, соціально-економічного та культурного розвитку, з метою забезпечення збалансованості бюджетних надходжень в 2021 році, селищна рада, –

В И Р І Ш И Л А :

 

  1. Встановити на території Холминської селищної ради такі місцеві податки і збори:
    1. Податок на майно, який складається з:
      1. Податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
      2. Плати за землю.
    2. Єдиний податок.
  2. Затвердити:
    1. Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (Додаток 1);
    2. Положення про плату за землю (Додаток 2);
    3. Положення про єдиний податок (Додаток 3).
  3. Оприлюднити дане рішення на офіційному Веб-сайті селищної ради.
  4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісії з питань власності, бюджету, соціально-економічного та культурного розвитку (Кулик Л. К.).
  5. Дане рішення набирає чинності з моменту його опублікування і застосовується з 1 січня 2021 року.

 

 

Селищний голова                                                                          О.ШЕВЧИК

 

 

 

 

 

ОГОЛОШЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЕКТУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ

 

Відповідно до ст.9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» повідомляємо, що 12.05.2020 року в мережі інтернет на офіційному Веб-сайті Холминської селищної ради опубліковано проект регуляторного акту та аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Холминської селищної ради «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2021 рік».

Розробник проекту – Холминська селищна рада.

Мета проекту – встановлення на території Холминської селищної ради місцевих податків і зборів.

Пропозиції та зауваження від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань приймаються протягом одного місяця з моменту опублікування проекту даного рішення.

Поштова адреса: 15331, Чернігівська область, Корюківський район, смт. Холми, вул. Спортивна, 9.

Тел.(04657) 2-31-84

 

12.05.2020 року.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту рішення Холминської селищної ради

 «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2020 рік»

 

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Холминської селищної ради «Про встановлення місцевих податків та зборів на 2021 рік» розроблено у відповідності з вимогами, передбаченими Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 № 308 із змінами.

 

  1. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ

 

У відповідності до ст. 10 та пунктом 12.3 статті 12 Податкового кодексу України та пунктом 24 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» закріплено право органів місцевого самоврядування встановлювати місцеві податки та збори в межах своїх повноважень. Орган місцевого самоврядування кожного року ухвалють рішення про місцеві податки і збори на наступний рік. Основною проблемою являється те, що у відповідності до положень, передбачених пунктом 10.3 статті 10 Податкового кодексу України, в разі невстановлення органом місцевого самоврядування місцевих податків і зборів рішенням, такі податки і збори сплачуються платниками в порядку, установленому цим кодексом за мінімальними ставками і без застосування відповіних коефіцієнтів, що негативно вплине на наповнення Холминського селищного бюджету.

Проблему, що планується розв’язати з прийняттям даного рішення, полягає у встановленні ставок місцевих податків і зборів згідно з чинним законодавством, що в свою чергу забезпечить стабільність та збільшення надходжень до селищного бюджету.

Зазначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, так як на державному рівні делеговано повноваження щодо встановлення ставок місцевих податків і зборів органам місцевого самоврядування шляхом прийняття відповідного рішення.

Метою розроблення даного проекту рішення є забезпечення надходжень до селищного бюджету, регламентування відносин щодо сплати місцевих податків і зборів платниками податків: 1) які проживають в адміністративно-територіальних межах Холминської селищної ради (фізичні особи – мешканці міста); 2) які зареєстровані відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» та сплачують податки до бюджету.

 

Основні групи, на які проблема сприяє свій вплив:

ГРУПИ

ТАК

НІ

Громадяни

Так.

Недостатність коштів міського бюджету не дозволяє виконувати бюджетні програми

 

Орган місцевого самоврядування

Так.

Не дотримання соціальних стандартів, неможливість забезпечити якісний рівень життя призведе до підвищення рівня соціальної напруги, виникнення політичної на соціальної нестабільності в суспільстві

 

Суб’єкти господарювання

Так.

Сплата податків та зборівв розмірах, встановлених селищною  радою

 

У тому числі субєкти малого підприємництва

Так.

Сплата податків та зборів в розмірах, встановлених селищною  радою

 

 

Відповідно до чинного законодавства повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів є виключно компетенцією органів місцевого самоврядування. Застосування процедури не має альтернативи, проблема встановлення місцевих податків і зборів не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів.

 

  1. ЦІЛІ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ

 

Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеною в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу в цілому,основними цілями його прийняття є:

-  виконання вимог чинного податкового законодавства України;

-впорядкування сплати місцевих податків і зборів платниками податківна території Холминської селищної ради;

- визначення вичерпного переліку податків та зборів, що мають справлятися на території громади;

- встановлення розмірів ставок місцевих податків та зборів в межах визначених Податковим кодексом України;

- збільшення надходжень до бюджету за рахунок встановлених місцевих податків та зборів;

- здійснення планування та прогнозування надходжень від місцевих податків та зборів при формуванні селищного бюджету;

- своєчасність поповнення селищного бюджету;

- відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування при вирішенні питань щодо механізму справляння та порядок сплати податків та збору.

 

  1. ВИЗНАЧЕННЯ ТА ОЦІНКА АЛЬТЕРНАТИВНИХ СПОСОБІВ ДОСЯГНЕННЯ ЦІЛЕЙ

 

  1. Визначення альтернативних способів

ВИД АЛЬТЕРНАТИВИ

ОПИС АЛЬТЕРНАТИВИ

Альтернатива 1.

Прийняття регуляторного акту

Належне фінансування програм соціально-економічного розвитку громади, поповнення селищного бюджету. Збільшення надходжень до селищного бюджету за рахунок виконання відповідного регуляторного акта. Підвищення рівня довіри до місцевої влади за причини встановлення доцільних та обґрунтованих розмірів ставок місцевих податків і зборів.Приведення рішення у відповідність до вимогПодаткового кодексу України.Дотримана процедура прийняття регуляторного акту.

Альтернатива 2.

Не прийняття регуляторного акту

У разі неприйняття проекту рішення, відповідно до п.п.12.3.5 п.12.3 ст.12 Податкового кодексу України, будуть застосовуватись мінімальні ставки, а плата за землю справляться із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю;
Суб’єкти господарювання залишаться без нормативного акту.

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

 

Оцінка впливу на сферу інтересів органу місцевого самоврядування

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1.

Прийняття регуляторного акту

Збільшення надходжень до бюджету громади;
Забезпечення сталого розвитку селища Холми;

Вдосконалення відносини між селищною радою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання пов’язаних зі справлянням місцевих податків і зборів.

Пов’язані з розробкою регуляторного акту, контроль за його виконанням, проведення аналізу та заходів відстеження результативності регуляторного акту.

Альтернатива 2.

Не прийняття регуляторного акту

Зменшення податкового навантаження на суб’єктів малого підприємництва.

Суттєве зменшення надходжень до бюджету;
Неможливість фінансування програм економічного та соціального розвитку міста.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1.

Прийняття регуляторного акту

Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками. Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян.

Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування.

Вдосконалить відносини між міською радою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання пов’язаних зі справлянням місцевих податків і зборів.

 

Сплата місцевих податків і зборів за запропонованими ставками.

Альтернатива 2.

Не прийняття регуляторного акту

Сплата податку за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України

Витрати пов’язані лише зі сплатою земельного податку.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктівгосподарювання

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1.

Прийняття регуляторного акту

Сплата місцевих податків і зборів за умовами передбаченими Податковим кодексом України.

Відкритість процедури,прозорість до місцевого самоврядування. Вдосконалення відносин між міською радою,органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання пов’язаних із справлянням місцевих податків та зборів.

Суб'єкти господарювання будуть сплачувати податок за ставками згідно рішення Холминської селищної ради.

Альтернатива 2.

Не прийняття регуляторного акту

Суб'єкти господарювання – платники місцевих податківі зборіву 2021 році будуть сплачувати місцеві податки і збори за мінімальними ставками.

Витрати на сплату податку зменшаться, при цьому конкурентоспроможність не зміниться.

 

  1. ВИБІР НАЙБІЛЬШ ОПТИМАЛЬНОГО АЛЬТЕРНАТИВНОГО СПОСОБУ ДОСЯГНЕННЯ ЦІЛЕЙ

 

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 – цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1.             Прийняття регуляторного акта

4

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить досягнення балансу інтересів громади і платників податків і зборів.

Альтернатива 2

Не прийняття регуляторного акта

1

 

Рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2020 рік не буде діяти у 2021 році, що значно зменшить надходження до бюджету. Проблема сплати податку в мінімальному розмірі буде існувати до 2021 року.

 

Таким чином для реалізації найоптимамальнішої альтернативи обрано –Альтернативу 1 – встановлення місцевих податків і зборів, що є посильним для платників податків та забезресить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування – Холминську селищну раду. Перешкод щодо можливого впровадження цього регуляторного акту немає.

  1. МЕХАНІЗМ ТА ЗАХОДИ, ЯКІ ЗАБЕЗПЕЧАТЬ РОЗВЯЗАННЯ ВИЗНАЧЕНОЇ ПРОБЛЕМИ

 

Запропоновані механізми регуляторного акту за допомогою яких можна розв’язати проблему. В результаті визначення цілі,проведення аналізу поточної ситуації на території Холминської селищної ради, аналітичних показників, інформації та даних наявних у виконавчому комітету Холминської селищної ради, основним механізмом який забезпечить розв’язання визначеної проблеми є встановлення запропонованих ставок місцевих податків і зборів на 2021рік.

З метою реалізації поставленого завдання пропонується встановити ставки місцевих податків і зборів згідно проекту рішення Холминської селищної ради «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2021 рік», що додається.

Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акту:

  1. Розробка проекту рішення Холминської селищної ради «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2021 рік» та аналізу регуляторного впливу до нього. Оприлюднення проекту разом з аналізом регуляторного впливу та отримання пропозицій та зауважень;
  2. Підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії щодо відповідності проекту рішення вимогами статей 4,8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;
  3. Отримання пропозицій по удосконаленню від Державної регуляторної служби України;
  4. Прийняття рішення на пленарному засіданні сесії Холминської селищної ради. Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку;
  5. Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення;

Запропонований вихід із ситуації, що склалася відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.

 

 

  1. ОЦІНКА ВИКОНАННЯ ВИМОГ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА ЗАЛЕЖНО ВІД РЕСУРСІВ, ЯКИМИ РОЗПОРЯДЖАЮТЬСЯ ОРГАНИ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ ЧИ ОРГАНИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ, ФІЗИЧНІ ТА ЮРИДИЧНІ ОСОБИ, ЯКІ ПОВИННІ ПРОВАДЖУВАТИ АБО ВИКОНУВАТИ ЦІ ВИМОГИ

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб`єктів господарської діяльності не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків і зборів, не змінюючи порядок її обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

Витрат  Холминська селищна ради на виконання вимог регуляторного акта не передбачено.Зазначене регулювання стосується усіх суб’єктів господарювання, що зареєстровані на території Холминської селищної ради.

 

  1. ОБГРУНТУВАННЯ ЗАПРОПОНОВАНОГО СТРОКУ ДІЇ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

 

Запропонований термін дії акта – один рік. 2021 рік достатній для розв’язання проблеми та досягнення цілей державного регулювання в межах бюджетного року. Зазначений проект нормативно-правового акта є загальнообов`язковим до застосування на території Холминської селищної ради. Внесення змін або відміна регуляторного акту протягом року можлива у разі зміни чинного законодавства.

У разі, якщо селищна рада у встановлений термін не прийме рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів на наступний рік, такі податки справляються із застосуванням їх мінімальних ставок та без застосування відповідних коефіцієнтів, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.

Враховуючи норми Бюджетного та Податкового кодексів України, органи місцевого самоврядування мають щорічно переглядати розміри ставок місцевих податків та зборів, що справляються в установленому ПКУ порядку. Відповідні ставки будуть діяти лише протягом року, на який прийняті.

 

  1. ВИЗНАЧЕННЯ ПОКАЗНИКІВ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ДІЇ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

 

Основними показниками результативності акта є:

- забезпечення відповідних надходжень до міського бюджету від сплати місцевих податків і зборів;

- створення фінансових можливостей місцевої влади для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади;

- кількість фізичних та юридичних осіб, на яких поширюється дія акта, не обмежується; 

 

  1. ВИЗНАЧЕННЯ ЗАХОДІВ, ЗА ДОПОМОГОЮ ЯКИХ ЗДІЙСНЮВАТИМЕТЬСЯ ВІДСТЕЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ДІЇ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

 

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись після набрання чинності цим регуляторним актом шляхом статистичного аналізу показників  місцевих податків і зборів, що надходять до бюджету.

Повторне відстеження буде здійснюватись через рік після набуття чинності регуляторного акту, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного відстеження.

Відстеження результативності даного рішення буде здійснюватися виконавчим комітетом Холминської селищної ради статистичним методом.

У проекті рішення  відсутні положення, які містять ознаки дискримінації,  правила та процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

Проект не стосується питань впливу реалізації акта на ринок праці.

 

 

Заступник селищного голови

з питань діяльності виконавчих органів                                                           Корх О. А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

До рішення Холминської селищної ради

___________________№_______

 

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

Про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

на території Холминської селищної ради

 

  1. ПЛАТНИК ПОДАТКУ

 

  1. Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
  2. Визначення платників податку в разі перебування об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:
  3. якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;
  4. якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;
  5. якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.

 

  1. ОБЄКТ ОПОДАТКУВАННЯ

 

  1. Об’єктом оподаткування є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому чисті його частка.
  2. Не є об’єктом оподаткування:
  3. об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);
  4. об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом, в тому числі їх частки;
  5. будівлі дитячих будинків сімейного типу;
  6. гуртожитки;
  7. житлова нерухомість непридатна для проживання, в тому числі у зв'язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням селищної ради;
  8. об'єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об'єкта на дитину;
  9. об'єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб'єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках;
  10. будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;
  11. будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;
  12. об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств;
  13. об’єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об’єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність;
  14. будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг;
  15. об’єкти нежитлової нерухомості державних та комунальних дитячих санаторно-курортних закладів та закладів оздоровлення та відпочинку дітей, а також дитячих санаторно-курортних закладів та закладів оздоровлення і відпочинку дітей, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими і внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;
  16. об’єкти нежитлової нерухомості державних та комунальних центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, центрів фізичного здоров’я населення, центрів з розвитку фізичної культури і спорту інвалідів, дитячо-юнацьких спортивних шкіл, а також центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, дитячо-юнацьких спортивних шкіл і спортивних споруд всеукраїнських фізкультурно-спортивних товариств, їх місцевих осередків та відокремлених підрозділів, що є неприбутковими та включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення таких установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;
  17. об’єкти нежитлової нерухомості баз олімпійської та параолімпійської підготовки. Перелік таких баз затверджується Кабінетом Міністрів України;
  18. об’єкти житлової нерухомості, які належать багатодітним або прийомним сім’ям, у яких виховується п’ять та більше дітей.

 

  1. БАЗА ОПОДАТКУВАННЯ

 

  1. Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
  2. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.
  3. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи з загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.

 

  1. ПІЛЬГИ ЗІ СПЛАТИ ПОДАТКУ

 

  1. База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшуються:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.

  1. Зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).
  2. Надається пільга із сплати податку на житлову нерухомість у розмірі 100% наступним категоріям громадян та юридичним особам:

а) особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», а саме:

- учасники бойових дій;

- учасники війни;

- члени сім’ї загиблого (померлого);

- інваліди війни.

б) особи на  яких поширюється дія Закону України «За особливі заслуги перед Батьківщиною», а саме:

- особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною;

- вдови (вдівці) осіб, які мали особливі заслуги перед Батьківщиною.

в) особи, на  яких поширюється дія Закону України «Про жертви нацистських переслідувань»  (ст. 6-1; ст.  6-2; ст. 6-3);

г) особи, на яких поширюється дія Закону України  «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», в тому числі:

- опікуни, піклувальники дітей померлого громадянина, смерть якого пов’язана з Чорнобильською катастрофою;

- особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та віднесені до категорії 1;

- учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесені до категорії 1 та категорії 2;

- діти–інваліди, захворювання щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою.

д) особи, на  яких поширюється дія Закону України  «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», а саме:

- інваліди 1 групи;

- інваліди 2 групи.

е) особи, на яких поширюється дія Закону України  «Про охорону дитинства», а саме:

- багатодітні сім’ї.

є) об’єкти нежитлової нерухомості органів державної влади та підприємств, установ та організацій комунальної форми власності, засновниками яких є Холминська селищна рада Корюківського району Чернігівської області.

  1. Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об'єктів житлової нерухомості, для фізичних осіб не застосовуються до:
  2. об’єкта/об’єктів оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, встановленої підпунктом 4.1 цього Положення;
  3. об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

 

  1. СТАВКИ ПОДАТКУ

 

  1. Ставка податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування і визначені в таблицях 1, 2 цього додатку.

 

 

 

  1. ПОДАТКОВИЙ ПЕРІОД

 

  1. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

 

  1. ПОРЯДОК ОБЧИСЛЕННЯ СУМИ ПОДАТКУ

 

  1. Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у такому порядку:

а) за наявності у власності платника податку одного об’єкта житлової нерухомості, в тому числі його частки, податок обчислюється, виходячи з бази оподаткування, зменшеної відповідно до підпунктів «а» або «б» підпункту 4.1. пункту 4. цього Положення, та відповідної ставки податку;

б) за наявності у власності платника податку більше одного об’єкта житлової нерухомості одного типу, у тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до підпунктів «а» або «б» підпункту 4.1. пункту 4. цього Положення, та відповідної ставки податку;

в) за наявності у власності платника податку об’єктів житлової нерухомості різних видів, у тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до підпункту «в» підпункту 4.1. пункту 4. цього Положення, та відповідної ставки податку;

г) за наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, в тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи - платника податку, загальна площа якого перевищує 300 кв. м. (для квартири) та/або 500 кв. м. (для будинку), сума податку, розрахована відповідно до підпунктів «а» - «г» цього підпункту, збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).

  1. Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об'єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.
  2. Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчислено з гідно з підпунктом 7.1. пункту 7. цього Положення, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцем знаходження кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платників податку в десятиденний строк інформує відповідні контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості про надіслані (вручені) платнику податку податкові повідомлення-рішення про сплату податку у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам-нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності таких нерезидентів.

  • Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:
  • об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
  • розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
  • права на користування пільгою із сплати податку;
  • розміру ставки податку;
  • нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

  1. Органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов’язані щоквартально, у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку та справляння податку фізичними та юридичними особами, за місцем розташування такого об’єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
  2. Платники податку –юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об'єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою - платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об'єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.

 

  1. ПОРЯДОК ОБЧИСЛЕННЯ СУМ ПОДАТКУ В РАЗІ ЗМІНИ ВЛАСНИКА ОБ’ЄКТА ОПОДАТКУВАННЯ ПОДАТКОМ

 

  1. У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця,  в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.
  2. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

 

  1. ПОРЯДОК СПЛАТИ ПОДАТКУ

 

  1. Податок сплачується за місцем розташування об’єкта/об'єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

 

  1. СТРОКИ СПЛАТИ ПОДАТКУ

 

  1. Податкове зобов’язання за звітний рік з податку сплачується:

а) фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

б) юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

 

 

ТАБЛИЦЯ 1

До положення

 

РОЗМІРИ СТАВОК ПОДАТКУ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО,

ВІДМІННЕ ВІД ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ, ДЛЯ ОБ’ЄКТІВ ЖИТЛОВОЇ НЕРУХОМОСТІ

 

Код області

Код району2

Код КОАТУУ2

Назва2

 

 

 

Холминська селищна рада

 

 

 

 

 

Класифікація будівель та споруд2

Ставки податку3 за 1 кв. метр
(відсотків розміру мінімальної заробітної плати)

 

 

код2

найменування2

для юридичних осіб

для фізичних осіб

 

 

 

 

1 зона

2 зона

1 зона

2 зона

 

 

11

Будівлі житлові

 

 

111

Будинки одноквартирні

 

 

1110

Будинки одноквартирні5

 

 

1110.1

Будинки одноквартирні масової забудови

1,5

1,4

1,0

0,9

 

 

1110.2

Котеджі та будинки одноквартирні підвищеної комфортності

1,5

1,4

1,0

0,9

 

 

1110.3

Будинки садибного типу

1,5

1,4

1,0

0,9

 

 

1110.4

Будинки дачні та садові

1.5

1,4

1,0

0,9

 

 

112

Будинки з двома та більше квартирами

 

 

1121

Будинки з двома квартирами5

 

 

1121.1

Будинки двоквартирні масової забудови

1,5

1,4

1,0

0,9

 

 

1121.2

Котеджі та будинки двоквартирні підвищеної комфортності

1,5

1,4

1,0

0,9

 

 

1122

Будинки з трьома та більше квартирами5

 

 

1122.1

Будинки багатоквартирні масової забудови

1,5

1,4

1,0

0,9

 

 

1122.2

Будинки багатоквартирні підвищеної комфортності, індивідуальні

1,5

1,4

1,0

0,9

 

 

1122.3

Будинки житлові готельного типу

1,5

1,4

1,5

1,4

 

 

113

Гуртожитки5

 

 

1130.1

Гуртожитки для робітників та службовців

х

х

 

 

1130.2

Гуртожитки для студентів вищих навчальних закладів5

х

х

 

 

1130.3

Гуртожитки для учнів навчальних закладів5

х

х

 

 

1130.4

Будинки-інтернати для людей похилого віку та інвалідів5

х

х

 

 

1130.5

Будинки дитини та сирітські будинки5

х

х

 

 

1130.6

Будинки для біженців, притулки для бездомних5

х

х

 

 

1130.9

Будинки для колективного проживання інші

х

х

 

 

12

Будівлі нежитлові

 

 

121

Готелі, ресторани та подібні будівлі

 

 

1211

Будівлі готельні

 

 

1211.1

Готелі

1,5

1,4

1,5

1,4

 

 

1211.2

Мотелі

1,5

1,4

1,5

1,4

 

 

1211.3

Кемпінги

х

х

 

 

1211.4

Пансіонати

х

х

 

 

1211.5

Ресторани та бари

1,5

1,4

1,5

1.4

 

 

1212

Інші будівлі для тимчасового проживання

 

 

1212.1

Туристичні бази та гірські притулки

х

х

 

 

1212.2

Дитячі та сімейні табори відпочинку

х

х

 

 

1212.3

Центри та будинки відпочинку

х

х

 

 

1212.9

Інші будівлі для тимчасового проживання, не класифіковані раніше

х

х

 

 

122

Будівлі офісні

 

 

1220

Будівлі офісні5

 

 

1220.1

Будівлі органів державного та місцевого управління5

х

х

 

 

1220.2

Будівлі фінансового обслуговування

1,5

1,4

1,5

1,4

 

 

1220.3

Будівлі органів правосуддя5

х

х

 

 

1220.4

Будівлі закордонних представництв5

х

х

 

 

1220.5

Адміністративно-побутові будівлі промислових підприємств

1,5

1,4

1,5

1,4

 

 

1220.9

Будівлі для конторських та адміністративних цілей інші

1,5

1,4

1,5

1,4

 

 

123

Будівлі торговельні

 

 

1230

Будівлі торговельні

 

 

1230.1

Торгові центри, універмаги, магазини

1,5

1,4

1,5

1,4

 

 

1230.2

Криті ринки, павільйони та зали для ярмарків5

х

х

 

 

1230.3

Станції технічного обслуговування автомобілів

1,5

1,5

1,5

1,5

 

 

1230.4

Їдальні, кафе, закусочні тощо

1,5

1,4

1,5

1,4