Холминська територіальна громада
Чернігівська область, Корюківський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Податкові новини

29 Березня, 2021 р., 08:31
Податківцями викрито схему формування фіктивного податкового кредиту шляхом оформлення псевдопродажу імпортованих транспортних засобів. Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДПС у Чернігівській області встановлено низку СГД – імпортерів транспортних засобів, що здійснювали реалізацію транспортних засобів на адресу юридичних осіб з метою формування їм «штучного» податкового кредиту, які фактично були продані фізичним особам. У результаті відпрацювання встановлено розповсюдження фіктивного податкового кредиту на суму 93,7 млн грн, заниження податкових зобов’язань з ПДВ на суму 100,9 млн гривень. С кладені матеріали долучені до кримінального провадження за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч.3 ст. 212 КК України. Слідство триває. Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області
29 Березня, 2021 р., 08:29
Головне управління ДПС у Чернігівській області інформує щодо особливостей адміністрування у 2021 році рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (далі - Рентна плата). Платники, об’єкт оподаткування, ставки, порядок обчислення і сплати Рентної плати визначені статтями 256, 257 та 258 Кодексу. Платниками Рентної плати є лісокористувачі, які здійснюють спеціальне використання лісових ресурсів на підставі спеціальних дозволів (лісорубних або лісових квитків) або відповідно до умов договору довгострокового тимчасового користування лісами (п. 256.1 ст. 256 Кодексу). Відповідно до пункту 256.3 статті 256 Кодексу скасовано диференціації ставок Рентної плати за розрядами. Водночас умови спеціального використання лісових ресурсів визначено Порядком спеціального використання лісових ресурсів та Порядком видачі спеціальних дозволів на використання лісових ресурсів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2007 року № 761 «Про врегулювання питань щодо спеціального використання лісових ресурсів», із змінами та доповненнями, згідно з якими спеціальне використання лісових ресурсів здійснюється на підставі лісорубного або лісового квитків. Лісовий квиток видається щороку на підставі лімітів використання лісових ресурсів під час заготівлі другорядних лісових матеріалів за формою, наведеною у додатку 2 до Порядку №761. Згідно абзацу другого п. 257.5 ст. 257 Кодексу лісокористувачі щокварталу складають податкову декларацію з Рентної плати та сплачують рівними частинами від суми Рентної плати, зазначеної в отриманих лісорубних квитках (спеціальних дозволах), протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання податкової декларації, виданих у відповідному календарному році, крім сум, сплачених згідно з підпунктами «а» і «б» п.п. 256.11.6 п. 256.11 ст. 256 Кодексу, а саме: а)лісокористувачами, якими до отримання лісорубних та лісових квитків Рентна плата вноситься в каси суб’єктів лісових відносин, які їх видають: фізичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, яким видано лісорубні та лісові квитки; лісокористувачами (крім фізичних осіб, фізичних осіб - підприємців, яким видано лісові квитки), у яких сума Рентної плати в лісорубному чи лісовому квитках не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня року, в якому сплачується Рентна плата; б)лісокористувачами з іншої області, які сплачують Рентну плату повністю до видачі їм спеціального дозволу за місцезнаходженням лісової ділянки, на якій здійснюється заготівля деревини. Відповідно до статтей 29 та 64 Бюджетного кодексу дохід загального фонду державного бюджету та бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад належить Рентна плата, яка перераховується платниками Рентної плати на рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, які забезпечують розподіл цих коштів у співвідношенні, визначеному Бюджетним кодексом України, із змінами, внесеними Законом України від 17 вересня 2020 року № 907-ІХ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», а саме: 37 відсотків Рентної плати - до загального фонду державного бюджету; 37 відсотків Рентної плати - до загального фонду місцевих бюджетів; 26 відсотків Рентної плати - до спеціального фонду державного бюджету. Платники Рентної плати обчислюють суму Рентної плати наростаючим підсумком з початку року та складають податкові декларації за формами, затвердженими наказом Мінфіну від 17.08.2015 № 719, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за № 1051/27496 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 07 листопада 2016 року №927 із змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 31 травня 2017 року № 545). Забезпечення ефективного контролю доходів місцевих бюджетів (37 відс.) від Рентної плати (при заготівлі деревини в порядку рубок головного користування) може бути здійснене складанням платниками такої Рентної плати окремих додатків до податкової декларації з Рентної плати, в яких податкові зобов’язання самостійно «розподілені» платниками між бюджетами адміністративно-територіальних одиниць, які повністю або частково розташовані в межах території лісової ділянки. Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області
29 Березня, 2021 р., 08:18
У Головному управлінні ДПС в Чернігівській області повідомили, як платники податків наповнюють місцеві бюджети. Протягом двох місяців до місцевих бюджетів усіх рівнів надійшло близько 1,1 млн грн від сплати податків і зборів. Найбільшу частку у загальній сумі (59,6 відс.) займає податок на доходи фізичних осіб, якого надійшло майже 649 млн грн, з них до обласного бюджету спрямовано 129,8 млн гривень. Податку на майно (за земельні ділянки, житлову та нежитлову нерухомість, а також автомобілі преміум-класу) сплачено понад 143 млн гривень (13 відс. доходів бюджетів територіальних громад). Єдиного податку на підприємницьку діяльність надійшло 213,5 млн гривень (близько 20 відс. загальної суми). Частина решти податків і зборів у загальній сумі складає 7,6 відс. обсягу надходжень: податку на прибуток сплачено 4 млн грн, рентної плати за користування природними ресурсами – 43,3 млн грн, акцизного податку від реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів – 25,3 млн грн, плати за ліцензії на виробництво та продаж підакцизних товарів – 2,4 млн грн, екологічного податку – 5,9 млн гривень. Четверту частину надходжень до місцевих бюджетів області від сплати податків забезпечили установи сфери державного управління, освіти та охорони здоров’я (24 відс. загальної суми або 261,7 млн грн). Також у значних розмірах сплачено податки представниками галузі сільського господарства (19 відс. або 206,6 млн грн) та промисловості (13 відс. або 146 млн грн). Від громадян надійшло 190,9 млн грн податків з підприємницької діяльності та плати за майно (17,5 відс. загальної суми). Суб’єктами господарювання, що працюють у сфері торгівлі та громадського харчування, сплачено 78,4 млн грн (понад 7 відс. доходів місцевих бюджетів), транспорту – 59 млн грн (5,4 відс.), галузі лісового господарства – 45,6 млн грн (4,2 відс.), будівництва – 15,4 млн грн (1,4 відсотка). Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області
25 Березня, 2021 р., 14:06
У Головному управлінні ДПС у Чернігівській області повідомили, що протягом двох місяців платниками Чернігівської області сплачено до бюджетів усіх рівнів понад 2 млрд грн податків, зборів та обов’язкових платежів. Це майже на 12 відс. (219,9 млн грн.) перевищує рівень надходжень відповідного періоду минулого року. Начальник Головного управління ДПС у Чернігівській області Людмила Слотюк зазначила, що у структурі формування бюджетів зберігається стала тенденція пропорційності між наповненням місцевих та державного бюджетів. Зокрема, до державного бюджету спрямовано 1025,5 млн грн, що становить 48 відс. сплачених податків за цей період. Значна частина надходжень забезпечена від сплати податку на додану вартість – 591 млн грн (57 відс.), податку на доходи фізичних осіб і військового збору – майже 2919 млн грн (28 відс.), рентних платежів за користування природними ресурсами – 86 млн грн (8 відс.) та податку на прибуток – майже 31 млн грн (3 відс.). До місцевих бюджетів усіх рівнів платниками податків сплачено 1089,5 млн гривень. Факт минулого року перевищено на 4 відс. або на 42 млн грн, в основному за рахунок збільшення сплати по бюджетоформуючих податках: податку на доходи фізичних осіб – на 8 відс. та єдиному податку з підприємницької діяльності – на 5 відсотків. Добровільна сплата до бюджетів усіх рівнів складає 99,6 відс. від загальної суми податків. Людмила Слотюк зазначила, що, крім того, у січні-лютому 2021 році сплачено 863 млн грн єдиного внеску на загальнодержавне обов’язкове соціальне страхування. Факт надходжень відповідного періоду минулого року перевищено на 8 відс. або на 64 млн гривень. Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області
24 Березня, 2021 р., 16:52
Начальник управління податкового адміністрування юридичних осіб Головного управління ДПС у Чернігівській області Олена Пустовойт пояснила повноваження рад об'єднаних територіальних громад щодо встановлення ставок місцевих податків і зборів (ст.12 Податкового кодексу України, далі - Кодекс). Ради у межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень (п.12.3. ст.12 Кодексу ) При прийнятті рішення про встановлення місцевих податків та зборів обов'язково визначаються: ? об'єкт оподаткування, ? платник податків, ? розмір ставки, ? податковий період, ? строк та порядок сплати податку, ? база оподаткування, ? перелік податкових агентів для туристичного збору. Всі елементи встановлюються з обов’язковим дотриманням вимог Кодексу. Крім того, радами встановлюються податкові пільги зі сплати місцевих податків та зборів. Не дозволяється встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків та зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів (пп.12.3.7. п.12.3 ст.12 Кодексу). Підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об’єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснених ними витрат (п.30.2 ст.30 ПКУ). Звертаємо увагу на найбільш розповсюджені ситуації, які пов’язані з встановленими рішеннями окремих рад ставками місцевих податків і зборів та спричиняють втрати місцевих бюджетів, а саме: 1. по земельному податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не встановлено ставки для всіх категорій земельних ділянок та об’єктів нерухомості згідно класифікаторів (наприклад: не встановлено ставку для класу нерухомості 1271 «Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства » і платник не сплачує за них податкові зобов’язання, хоча здає таку нерухомість у оренду, що передбачає сплату податку. Це ж стосується будівель промисловості (код 125)), 2. встановлюються різні ставки у межах однієї категорії землі чи об’єктів нерухомості (платники застосовують меншу із ставок і це є правомірним з їх боку), 3. розмір ставки має бути у межах, визначених Кодексом (по земельному податку є окремі рішення рад, де перевищено граничні розміри земельного податку для лісових та сільськогосподарських земель). Ради мають прийняти рішення про встановлення на 2022 рік ставок місцевих податків і зборів до 15 липня 2021 року. Якщо раніше прийняті рішення не визначали терміни їх дії, такі рішення є чинним до прийняття нових рішень. Рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів на 2022 рік має бути офіційно оприлюднене відповідним органом місцевого самоврядування до 25 липня 2021 року. В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (пп.12.3.4. п.12.3 ст.12 ПКУ). Також орган місцевого самоврядування повинен надіслати до Головного управління ДПС у Чернігівській області інформацію про ставки та пільги по податках у десятиденний строк з дня прийняття рішень, але не пізніше 25 липня 2021 року в електронному вигляді у форматі –xls за формою, встановленою Постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2020 № 1330 «Про затвердження Порядку та форми надання контролюючим органам в електронному вигляді інформацію щодо ставок та податкових пільг із сплати місцевих податків та/або зборів», про що всі ради було повідомлено листами у січні поточного року. Зазначаються всі рішення органів місцевого самоврядування, які будуть застосовуватись у наступному році, з урахуванням рішень, прийнятих у попередніх періодах, які не мають граничного строку дії, а також з урахуванням прийнятих раніше змін. Рішення про встановлення місцевих податків і зборів, прийняті радами, органи податкової служби складають у зведену інформацію та не пізніше 25 вересня розміщують в електронному вигляді на офіційному сайті ДПС України у закладці «Податки, збори та платежі», підрозділ «Ставки місцевих податків і зборів», де необхідно вибрати з меню закладку «Чернігівська область» (www.tax.gov.ua). Слід звернути увагу, що платники податків можуть використовувати зведену інформацію про ставки місцевих податків і зборів, розміщену на офіційному веб-сайті ДПС України. Такі платники звільняються від відповідальності у разі, якщо у інформації, розміщеній на офіційному веб-сайті, виявлено помилку, що містить розбіжності з офіційно оприлюдненим рішенням про встановлення місцевих податків та/або зборів. У такому разі до таких платників податку штрафні санкції та пеня, передбачені Кодексом, не застосовуються, підстав для притягнення платника податків та його посадових осіб до відповідальності немає. Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області
24 Березня, 2021 р., 16:51
Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб'єктами господарювання, - це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку - резидента у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів - фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України (далі – Кодекс). Заробітна плата - це основна та додаткова винагорода, інші заохочувальні та компенсаційні кошти, які виплачують платнику податку на підставі відносин трудового найму. До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги) (п.п. 166.2.1 Кодексу). Витрати, за якими фізична особа має право на отримання податкової знижки за 2020 рік . Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області
24 Березня, 2021 р., 15:02
В програмному реєстраторі розрахункових операцій за допомогою програмних рішень «ПРРО Каса» та «пРРОсто», які надаються Державною податковою службою на безоплатній основі, створені журнали змін де можна переглянути всі сформовані розрахункові документи та звіти. При цьому, перегляд Z-звітів можливо здійснити тільки після закриття зміни. Детальніше на загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДПС України, категорія питання 109.20. Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області
24 Березня, 2021 р., 15:01
Законодавством встановлено, що на період виходу з ладу ПРРО проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту усунення несправностей. Користувач ПРРО самостійно оцінює працездатність ПРРО. Якщо роботу ПРРО відновлено одразу після його перезавантаження (короткотермінова зупинка), то ПРРО не вважається несправним. Повідомлення про виявлення несправностей за формою № 2-ПРРО до Порядку № 317 у такому випадку до ДПС не надсилається. Строки, умови та порядок подання форми № 2-ПРРО встановлені розділом ІІ Порядку № 317. https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/457996.html Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області
23 Березня, 2021 р., 10:34
Дата та час проведення Тема сеансу На запитання платників відповідає Номер телефону 26.03.2021р. з 10.00 до 11.00 Актуальні питання застосування РРО (ПРРО) Заступник начальника відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту Валерій КОВАЛЬ 652-988 652-992 30.03.2021 з 10.00 до 11.00 Кампанія декларування доходів громадян Начальник управління податкового адміністрування фізичних осіб Ірина БУГЛАК 652-985 Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області
23 Березня, 2021 р., 10:33
Головне управління ДПС у Чернігівській області нагадує про те, що 10.12.2020 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 04.12.2020 №1072-ІХ. (далі Закон 1072). Зокрема, Законом № 1072 підрозділ 10 розділу XX Податкового кодексу України (далі - Кодекс) доповнено пунктом 23 такого змісту: У разі погашення у повному обсязі грошовими коштами платниками податків протягом шести місяців з дня набрання чинності Законом 1072 України суми податкового боргу (без штрафних санкцій, пені, крім несплачених процентів за користування розстроченням/відстроченням), що виник станом на 1 листопада 2020 року, та за умови сплати поточних податкових зобов'язань у повному обсязі, штрафні санкції і пеня, що залишилися несплаченими на дату повної сплати такого податкового боргу, підлягають списанню у порядку, визначеному для списання безнадійного податкового боргу, за заявою платника податків. Платники податків на яких поширюється положення пункту 23 підрозділу 10 розділу XX Кодексу, які виявлять бажання скористатися можливістю списання податкового боргу з штрафних санкцій та пені за умови слати податкового боргу за основним платежем, мають подати до органу ДПС за місцем обліку такого податкового боргу заяву про на наміри скористатись положеннями пункту 23 підрозділу 10 розділу XX Кодексу. Заяву платника має бути оформлено датою не раніше дати набрання чинності пунктом 23 (10.12.2020) та не пізніше дати закінчення шестимісячного строку, що надається платнику для сплати основної суми податкового боргу, який обліковувався станом на 01.11.2020 (09.06.2021). Слід азначити, що платник має право скористатися процедурою, передбаченою пунктом 23, лише по одному чи декількох обраних ним платежах та у межах достатньої суми коштів. При цьому участь у процедурі, визначеній пунктом 23, будуть приймати лише платежі, по яких законодавством та податковим обліком передбачається нарахування та сплата поточних податкових зобов’язань (по деклараціях, розрахунках, по сумі донарахувань з основної суми платежу згідно з податковими повідомленнями-рішеннями). Неподаткові платежі, а також платежі, за якими передбачається нарахування лише штрафних (фінансових) санкцій та/або пені та не передбачається нарахування податкових зобов’язань, не приймають участі у процедурі, визначеній пунктом 23. Примірна форма заяви. Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь